Första steget är att komma till insikt.

GP har en väldigt rasistisk (enligt PKisterna då) artikel som pekar ut somalier som bidragsfuskare! Själv är jag chockad över att någonting sånt händer i sverige, att media så frankt tar upp problemen. Positivt chockad vill säga, det trodde jag inte. Det är en relativt gammal artikel som jag missat.

Personligen är jag inte förvånad. (jag tänker inte skriva nån brasklapp om att ”alla somalier är inte såna” för det fattar ju vem som helst förrutom de politiskt korrekta som har det mer eller mindre som enda argument mot kritiker.)

Eftersom sverige inte har någon kultur och svenskar inte finns och somalier har en kultur och finns så blir det en kulturkrock med det svenska samhällssystemet (finns den då?) Jag skulle tippa att bidrag för att göra ingenting är ett okänt begrepp i MENA-länderna. Där får de lära sig att man måste jobba för att livnära sig.

Sen kommer de till sverige. Är det helt otänkbart att tidigare flyktingar på semester i somalia berättar hur det fungerar i Sverige? Och det är helt otänkbart att många tar chansen att fuska när den finns så enkelt? (särskilt enkelt är det ju för flyktingar och dess anhöriga då kontroll av just dem anses rasistiskt)

Det alla ”rättamänniskosynsvänster” bör ta till sig att människor är inte som deras fantasibild av dem. Jag tror inte att de fuskar för att de är neg…nej…svart…nej… färgade utan de fuskar för att de politiskt korrekta inbjuder till det genom sin skenhelighet och hyckleri. Jag har alltid hävdat att det är de kravlösa politiskt korrekta etniska svenskarna som är ensam orsak till att invandrarproblemet finns överhuvudtaget. Inte att vi tar emot dem utan hur. Detta flum som har präglat de sista trettio årens invandring ser vi resultatet av idag.

Om de politiskt korrekta bara ville vara lite mer vidsynta och inte så cementerade i sin uppfattning så skulle integrationen fungera mycket bättre. När man kommer till insikt så är chansen att man kan göra någonting åt misstagen man gjort. Säga vad man vill om sverigedemokraterna, men utan dem så hade vi harvat på i vanliga spår.

Göteborgs somalier – ett folk i kris – Göteborg – www.gp.se. Återigen tack till Politiskt inkorrekt och kommenteraren Huginn

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 413 andra följare

