Muslimer och NASA

Jag satte min fläskkotlett i halsen när jag läste ett inlägg i ”Every kind of people” där påstods det att Obama lagt ner vetenskaplig forskning för att spara en miljard dollar. Istället ska NASA, vars primära uppgift är att utforska rymden som jag förstått det, försöka nå ut till de muslimska länderna. Jag menar what the fuck liksom?!!

Jag tänkte att det är bara nåt rasistiskt, islamofobiskt, främlingsfientligt, människosynaktigt, sverigedemkratiskt, goebbells hitleraktigt (fick jag med allt?) trams. Men eftersom det inte är så svårt att googla så kan man inte göra annat än att konstatera att det är sant.

Den där Obamasnubben alltså..kan FOXNews för en gång skull ha rätt? Men kanske är det så att Obama är den största islamofoben av oss alla? Det är ju inte så att den muslimska världen saknar pengar för att starta eget rymdforskningsprogram, det är viljan men framförallt förmågan det hänger på. Kanske finns det anledning till att mullorna inte utbildat den muslimska världen att skaffa sig kunskapen att utforska rymden? Kanske Obama på detta sätt vill skicka en signal till den efterblivna muslimska världen att de ligger si sådär 1400 år efter oss andra?

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 371 andra följare

