”…säskilt de som tillhör romer”

En skriftlig order till franska polisen lyder som följer:

”Det är därför upp till prefekterna i landets alla delar att genomföra. . .en systematisk plan för att riva olagliga läger, särskilt de som tillhör romer,”

Detta får ju naturligtvis alla ”medmänskliga” och ”icke-rasister” att gå i taket. Den som skrivit ordern har onekligen uttryckt sig politiskt inkorrekt, men är det några andra än romer och sk ”resande” som ockuperar mark och gör bosättningar? (I europa alltså) Är det inte lite som att ge en order som säger ” Det är därför upp till prefekterna i landets alla delar att genomföra en systematisk upprensning i narkotikaträsket, och då därskilt bland langarna”

Den politiskt korrekte får ju här genast sin hett efterlängtade adrenalinrush som bekräftar att alla utom han är rasister. ”Du kan väl inte jämföra knarklangare med romer?!” lär han utbrista. Men är inte fakta att det är olagliga bosättningar som ska rivas? I lagens mening blir då både langarna och romerna brottslingar. Ska man bara bekämpa en sorts brottslighet för att någon inte tycker att ockupation av mark inte ska vara olagligt (säg det till palestinierna vetja)

Detta påminner mig om min tid som väktare och den årligen förekommande farsoten ”asfaltsläggare”. Då, för en 15 år sen hade jag i uppgift att bevaka ett företag och upptäckte en morgon massor med husvagnar på en parkering och infart som tillhörde företaget. Alla med körkort kan se skillnaden mellan en parkering och infart inbillar jag mig. Jag visste inte då vad ”resande” var för någonting, jag trodde bara det var vanliga irländare och förstod inte konceptet att ockupera mark i kraft av antal var. Så jag åkte helt sonika fram till den som jag såg först för att förklara att precis där de ställt sina husvagnar och lastbilar så åker långtradare för att lasta av och på gods. Inom nån minut var jag omringad av 50-100 ”resande” som inte på några sätt lät mig tro att de var välvilligt inställda till att jag kom och störde deras” turistande”. Inga ursäkter eller någonting som skulle kunna förklara varför de valt att skapa sin bosättning just där eller att de avsåg att frivilligt flytta på sig. Men jag stod på mig medveten om att kollegan via övervakningskameror filmade det som skedde, vilket jag för säkerhets skull berättade för dem. Jag sade att de kunde ställa sina attiraljer på parkeringen som hade plats åtminstone för de flesta fordon som stod på uppfarten. Där kunde de vara till 5-tiden morgonen därpå, varefter anställda skulle ställa sina bilar där.

Jag kommer nu inte ihåg vad de sa till mig men jag sade att allt detta filmades och pekade på kameran på ett hustak och att kollegan skulle larma polisen om de inte gjorde som jag sa. Detta tog skruv och de lovade tjurit att flytta på dem. Kameror och hot om polis har oftast en preventiv verkan. De stod demonstrativt kvar så jag fick gå igenom en gång av ”resande” allt för att markera att jag inte skulle tro att jag var något.  Jag återvände en timma senare för att röja väg för en lastbil som skulle in på området. De hade fortfarande inte gjort fri väg och jag hotade återigen med polis eftersom de störde produktionen. Kollegan ringde men kunde återkalla dem efter några minuter då de tog sitt förnuft till fånga.

Efteråt berättade kollegorna för mig att de var en slags zigenare. På det har vi det om deras mer eller mindre hotfulla metoder att sälja sitt skräp till ”asfaltsläggning”. Jag har en släkting och ett par bekanta som drabbats av dem, de har varit svåra att bli av med men de verkade ha en stor respekt för polisen varje gång man hotade med det…

Ja, vad har detta med någonting att göra? Jag vill bara problematisera populismen när det handlar om att romer och resande per automatik skulle vara några änglar som blir utsatta för rasistlister och helt utan anledning bortfösta från städer o.dyl. Det är så enkelt att skylla på den ”vite” mannen och se enögt på problem. Om man nu säger sig vilja verka för ”mångkultur” och dylikt så skadar det ju inte att försöka se saken lite från ovan och utan personliga fördomar om rasister.

DN

Kristdemokraterna vill återinföra religiösa lagar

Kristdemokraten Tuve Skånberg vill gå islamisterna till mötes, ni vet de som fick igenom en rekommendation i FN om att det ska vara förbjudet att kränka islam (och det är då islamisterna som avgör vad som är kränkande för alla muslimer) och att Sverige ska stifta en lag om ”Trosfridslag” där det blir straffbart att kränka (återigen: det som subjektivt upplevs som kränkande) islam. Att det är Islam som avses enligt Tuve lär inte vara någon tvekan om. Islamisterna är ju de som får betalt för att gå omkring och känna sig kränkta. Kanske hoppas Tuve på att även kristna ska kunna begränsa yttrandefriheten genom sin tro. Jag förstår fortfarande inte hur man kan kränka en religion.

Fria Nyheter

Migrationsdomstolen – objektivitet, vad är det?

Fria Nyheter rapporterar att den militanta miljöpartisten David Veisland som sitter i migrationsdomstolen aktivt deltar i hatdemonstrationer mot SD. Det förvånar ju förvisso inte, migrationsdomstolen kan ju inte ens med bästa vilja kallas objektiv med tanke på alla uppenbart felaktiga och känslobetingade utslag de producerat. En domstol ger aura av objektivitet där man tittar på fakta och dömer därefter. Därför bör man inte kalla migrationsdomstolen för domstol då många av de som sitter där gör det av ideologiska skäl och ”dömer” därefter. De sitter inte där för att objektivt ta ställning till flyktingar och dess anhöriga, de sitter där för att idiotförklara migrationsverket vars personal försöker arbeta utefter lagtexten.

Tydligen har denna David suttit länge utan att någon ansvarig reagerat. David uttalar sig hos kommunisterna redan 2006. Han har länge kämpat för Palestiniernas sak och det är inte så långsökt att anta att han sitter med skygglappar och väljer ut information när han är med och beviljar asyl åt alla som söker. Att han sitter i migrationsdomstolen är lika logiskt som att sätta en Sverigedemokrat där.

Nämndeman i migrationsdomstolen deltog i Malmökravallerna – Fria Tider.

Ibland kanske konspirationsteorier är sanna?

Riktigt komisk artikel om en konspirationsteori om att det finn en mer eller mindre hemlig överenskommelse att sabla ner Mona Sahlin. Utan tvekan är det så, vänsterblocket har onekligen en likadan strategi mot alliansen och Reinfeldt. Politik är propaganda där det med alla medel gäller att demonisera motståndaren. Denna gången så har man använt den propagandatekniken mot Mona Sahlin vars vänstersvans inte är sen att söka martyrrollen för.

Därför är det inte så långsökt att anta att teorin om att det finns en överenskommelse i media, höger som vänster, med SvT i spetsen att demonisera Sverigedemokraterna så mycket som möjligt, t.ex. genom att alltid se till att i alla nyheter där Sverigedemokraterna nämns så ska ordet främlingsfientlig vara med (lilla saltsjöavtalet). Varför man väljer ett sånt negativt ord är ganska uppenbart, det var någonting som den käre tyska propagandaministern för 70-80 år sen visste (om inte uppfann rentav) redan. För den som har tid och lust är det ingen större svårighet att bekräfta att ett sånt avtal, oavsett om det finns eller inte, har gett resultat i rapporteringen om SD.

Pressen mot Sahlin | Kultur | Aftonbladet.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 414 andra följare

