En sansad röst i hysterin

Alice Teodorescu verkar vara en person som kan hålla två tankar i huvudet och har följdaktligen reagerat på den masshysteri som nu råder efter valet.

Jag rekommenderar folk att gå med i ”Sverigedemokraterna ur riksdagen – ja tack” Myter och konspirationsteorier frodas där nu när svensken släppt sin blyghet och hittat någon att sparka på utan att behöva skämmas. Jag har själv bidragit med ett litet experiment där jag plockar upp stämningarna där och formulerar slagord i ren nazistisk anda mot Sverigedemokrater. Någon enstaka ifrågasätter lite försynt men i övrigt är det helt tyst om de anklagelser och hets jag framför. Titta gärna på bildgalleriet. Jag är i och för sig för att folk får framställa vilka bilder de vill (jmfr muhammedironin) men hycklarmobben som har denna mentalitet är ju inte några större ivrare av yttrandefrihet.

Om jag hade bytt ut ordet ”Sverigedemokrater” mot ”muslimer” så hade det tagit hus i helvetet. Min poäng är att alla dessa hycklare som låtsas vara medmänskliga i grund och botten är Sverigedemokraternas motsvarigheter. Deras hatobjekt är såna som avviker från normen, nu råkar det bara vara en åsiktsnorm, men det kunde lika gärna vara hudfärgen. Hat är hat. det är bara objektet för den som varierar.

Aftonbladet

Se vad lite hat och stigmatisering kan göra

Media låter skadeglatt berätta idag att Sverigedemokraterna inte har tillräckligt mycket folk att besätta alla vunna kommunplatser med. Tidigare har de gottat sig åt att SD är kvinnofientliga för att det är så få kvinnor som kandiderar.  De ”normala” låtsas vara helt ovetandes mot hatet sverigedemokrater och låter antyda att oviljan att ställa upp och jobba för Sverigedemokraterna inte alls har att göra med det rabiata ogenerade hatet mot dem.

SvD

Reklam

”Bonde, dansk eller transvestit” Oslagbart :D

Härlig satir och smart marknadsföring. Budskapet ”tilltalar” både hjärntvättade politiskt korrekta och SD-anhängare. Resultat är det som räknas, inte hur man når fram dit. Finns även potential att locka tabloidpressen, och vips så vet alla att de säljer skor på nätet. Till och med jag gick på det ;)

Publicerat i Media. Leave a Comment »
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 371 andra följare

