Och religion är relevant för att…?

Nu vet jag inte hur länge riksdagen gått i kyrkan vid öppnandet, men oavsett hur lång eller kort tid så undrar jag varför? Varför ska religion överhuvudtaget blandas in i politiken? Om det finns några kristna ledamöter så kan de gå på sina gudstjänster på fritiden.  Och om det nu ska vara interreligiöst, varför får bara de tre stora religionerna reklam? Varför inte buddismen, hinduismen, scientlogin? Eller varför inte Jehovas Vittnen eller Dudeism? den fredligaste religionen efter buddism. Ständigt detta favoriserande av en intressegrupp bland miljoner andra.Jag frågade igår kväll Federley på twitter varför det ska gås i kyrkan men han är lika frågande som jag.

SvD EX SvD

2 svar to “Och religion är relevant för att…?”

  1. tomsolna Says:

    Helt överens om att Riksdagen borde undvika att legitimisera Svenska Kyrkan.

    Är inte Kväkarna de mest fredliga inom de kristna sekterna.

  2. Varg i Veum Says:

    Jag vet inte, det enda jag (tror att jag) känner till är att de inspirerade rörelsen för atombombssprängningar i atmosfären och valjakten med sin filosofi…
    Dudeismen är däremot inspirerad av en fiktiv person i en film och vars värderingar jag delar.


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 368 andra följare

