Senaste burkanytt

Kommer ni håg burkan i australien som anklagade en polis för ”rasism” när han stoppade någonting maskerat som körde omkring mitt i natten? Polisen hade fräckheten att behandla burkan som en vanlig människa, det skulle han inte ha gjort för hon blev ju kränkt över att betraktas som det. Så helt enligt kränkthetskulturens regler gick hon till media och anklagade polisen för ”rasism” och ”islamofobi” Men 600-talet, där hennes och hennes likars hjärna befinner sig hade inga videokameror, så hon blev helt kränkt av nymodigheten som muhammed inte sagt någonting om.

Hursomhelst så har hon tydligen lämnat in en överklagan. Vad jag förstår av klippet så är man tvungen att göra det personligen (rätta mig gärna om jag har fel). Så burkan tar med sig närmsta gäng från islamistiska ledighetskommiten i grannskapet och traskar till domstolen för att överlämna överklagan. Burkan anser att det är myndigheternas problem att identifiera att det är hon som knallar där mitt i hopen av galna islamister, för identifiera sig tycker hon som burka att hon inte behöver. Islamister är som sagt lite bättre än vanligt folk, för det har ju deras variant av allahu ahkbar sagt. Till och med reportern tror att det är burkan som går i burkan mitt inne i hopen av aggressiva islamister, trots att ingen som helst tillstymmelse till bevis för detta finns..

Tyvärr lyckas jag inte bädda in videor från MRCTV av någon anledning, men klicka här för storyn och bakgrunden.

Dagens andra burkanyhet (nåja, särskilt nytt är det ju inte) är Bill Mahers burkamodeuppvisning:

Personligen tyckte jag den som kallades ”female containment unit” var sexigast.

2 svar to “Senaste burkanytt”

  1. Pica pica Says:

    Min första tanke var: ”Har de en DO i Australien också?” När religiös klädsel får den här utgången – att människor leker med lagen eller försöker undgå att stå för sina fel – ska den förbjudas. Men det hävdas ibland att den inte är av religionen påtvingad. Jag tycker att vanligt bondförnuft gör det hela glasklart. Som ungdomarna i skolan säger jag får inte ha min keps på i klassrummet, varför för de då ha slöja? Tänk om alla skulle börja gå runt i skolan, på jobbet, ute i samhället (på banken) i full motorcykelmundering inkl stor hjälm med mörkt visir? Det finns många som hävdar (bland muslimska kvinnor) att muslimska män tvingar sina kvinnor att bära dessa sopsäckar här i Väst för att utesluta att de får vänner bland de otrogna.

  2. Varg i Veum Says:

    Att brukor och slöjor påstår att det inte är påtvingat är genomskinligt självbedrägeri – även om det nu skulle vara så otroligt att deras kulturella omgivning inte ser mer positivt på en slöja och en burka som på kort kort och genomskinliga blusar. Ungefär som att säga att en anorektiker frivilligt låter bli att äta.

    Uppenbarligen känner de ju ett tvång genom deras märkliga tolkning av sin religion, de tror alltså då att nån gud ”kräver” det av dem..Till och med jag som inte tror på gudar tror att om det nu finns nån gud så är denne mycket intelligentare än så. Därför bör det civilserade samhället hjälpa dem komma över de inre tvångsföreställningarna genom att inte tillåta dem hur och var som helst. Naturligtvis får de bära slöjor och burkor som de vill så länge de inte skadar någon annan, men det civiliserade samhället ska inte behöva försörja dem pga. det. Om de inte får ha dem på i ett arbete och de inte får arbete pga. det så ska de betraktas som att de frivilligt ställer sig utanför arbetsmarknaden. Och om det nu är de inre tvångsföreställningarna jag inbillar mig så ska de erbjudas hjälp för dessa.


Kommentera

