Fakta är rasistiskt

Nån nytwittrande muslim frågade på twitter ”vilka invandrare” någon menade i en tweet. Helt utan ironi eller sarkasm så svarade jag att det är väl ganska uppenbart att när någon i Sverige, vare sig det är en rasist eller nån som sätter prefixet ”anti” före, pratar om invandrarproblem så menas menas MENA-invandrare.

Muslimen blev chockad och blockade mig och satte hashtaggen #rasseblock. Nåja, mitt nick är blockat av många som sett mina tweets, vare sig jag ifrågasatt dem eller inte. Det tar jag som en komplimang, så det är inte problemet. Men hans märkliga reaktion på ren fakta förvånade mig. Jag borde vara luttrad vid det här laget med att twittervänstern och dess svans inte tål att få floskler ifrågasatta, men ändå.

Jag menar, hur ofta pratas det om kineser eller andra asiater, kanadensare, finnar, norrmän, uruguayare, amerikaner, tibetaner, sri lankier, indier, sydafrikaner osv. osv… när dagens form av invandringspolitik diskuteras? Fakta är fakta. Om man nu anser att fakta är rasistiskt då är jag rasist även ur en sån bisarr tolkning (som ni vet är jag ju en sk ”kulturrasist” sen tidigare)2013-05-23 20-03-04

Kommentera

