Invandrarna är inte problemet – massinvandringsförespråkarna är problemet vi har!

Läser en debattartikel från Timbro som belyser det faktum att verkligheten inte ser ut som 70-80 talet. När jag var ung så fick jag ett jobb som städare medan jag gick i skolan, gick från gatan till industrin där jag fick gå lära på plats för att göra jobbet, ända ”upp till” en industrirobotprogrammerare och övervakare bara genom att lära mig på plats, sen vårdbiträde, sen väktare och sedermera mitt nuvarande yrke. Allt utan någon som helst utbildning, eller ja ett par veckors betald sjukvårdsbiträdes- och väktarutbildning fick jag ju. Men jag kunde hoppa från jobb till jobb och få erfarenhet Jag fick lära mig att arbeta och ta ansvar för mig själv och beövde inte ligga samhället till last, det är så arbetsmarknaden för den ”enkla” outbildade människan har fungerat genom historien. Det har fungerat för att förutsättningarna fanns.

Dom tiderna är förbi. Alla dessa ”enkla” jobb har till största delen försvunnit utomlands eller är våldsamt konkurrensutsatta av myriader av sökande som redan bor i landet. Och på allt detta så lassar man in än fler att konkurrera. Och så går vissa omkring och gnäller på arbetslösheten? Samtidigt som man för, eller är för, en politik som förvärrar problemen så går man alltså omkring och är förfärad över att så många går arbetslösa? Det finns som ingen rim och reson! Var finns tankeverksamheten? Allvarligt? Jag begriper inte att man kan vara så insnärjd i sina känslorus att man har så svårt att ta till sig verkligheten.

Sluta hyckla och inse att man kan inte BÖRJA med massinvandring och sen klaga på att alla inte ”får” jobb! Massinvandringspolitik kan inte lyckas genom att börja bakifrån. Vill man ha vidöppna gränser (och det vill ju alla som kallar sig ”medmänskliga” om de inte är de hycklare jag vet att de är) så ska man för bövelen se till att förutsättningarna för massinvandringen finns först. Sluta klaga och inse att det är ni massinvandringsförespråkare som är problemet – inte invandrarna.

*det finns faktiskt folk som inte vet vad massinvandring är. Så för er ska jag förklara så enkelt jag kan:

Massinvandring är när det lassas in mer folk än systemet kan svälje. Inte nån populistisk fantasi om att det handlar om kvadratmeter per person.

Ett svar to “Invandrarna är inte problemet – massinvandringsförespråkarna är problemet vi har!”

  1. oldman94 Says:

    Jaa nog har tillvarom blivit mer komplicerad och reglerad och styrd av administratörer……hur många gör ett ”riktigt arbete” och hur många administrerar dessa hårt arbetande?……Någon måste addera mervärde alla kan inte profitera på andra….det blir liksom rundgång…..MEN med kontroll av informationskanalerna samt statistikerna ich ohemult mycket bidrag kan man skapa en pseudovärld som ser ut som önskat……undras bara hur detta kokande av ”soppa på en spik” blir då det inte finns något extra att lägga i grytan….??


Kommentera

