Min gamla stalker ”Tom A”

Jag vet inte om någon har märkt att jag blockat min gamla stalker ”Tom A”? Kanske någon undrar varför inte kommentarsfälten spammas av honom så som de gjort de senaste två åren? Om det nu till äventyrs skulle finnas någon som saknar honom så ska jag ge en update om hans aktiviteter på min blogg. Hans kommentarer har inte minskat, de finns i min spambox, och jag läser dem av någon anledning. Kanske för att jag i själen söker den uppmärksamhet och erkännande som han ger mig?

Jag finner det dock rörande att en människa kan lägga ner så mycket tid på att försöka övertyga mig med sina kommentarer, trots att det bara är jag som kan se dem. Jag har fått en speciell känslomässig bindning till människan Tom. Jag beundrar hans envishet, hans förtröstan om att han kan övertyga mig om att jag tänker fel. Oförtröttligt kommenterar han med ”suck” och diverse diagnoser min mentala status i min spamkorg (det sista om ”mental status” kan jag inte längre belägga då jag av nån Freudiansk anledning raderade spamboxen, så det påståendet får ni ta med en nypa salt). Men vad kan man annat göra än beundra hans övertygelse om hur psykiskt sjuk jag som person är? Jag beundrar hans övertygelse om att jag ska ändra mig om han bara får berätta sin version av verkligheten.

Fortsätt Tom, kanske ”unblockar” jag dig av nostalgiska skäl 🙂

7 svar to “Min gamla stalker ”Tom A””

  1. Pica pica Says:

    Ja, jag har undrat var han tog vägen. Samtidigt gick jag några gånger i svaromål med honom och han var svår att nå fram till i sitt självförhärligande. Normalt gillar jag självförtroende hos mina medmänniskor men han var bara inte intresserad av utbyte, snarare av att själv inneha någon sorts gammaldags lärarroll. Det b lev liksom ingen dialog…

  2. Varg i Veum Says:

    Jag har som sagt fått någon slags psykisk bindning till honom. Men jag insåg, efter ett antal mail, att han inte tillförde andra läsare någonting, bara irritation. Rent objektivt kan ja ju hålla med, han tillförde inte diskussionen någonting i längden, det blev bara upprepningar av one liners.

  3. Malte Skogsnäs Says:

    När han var hos mig fick jag känslan av att han inte fattade att jag drev skjortan av honom.

  4. Varg i Veum Says:

    Nä, han förstod inte det. Jag har ett par gånger antytt att han kanske är smått autistisk. (utan att mena någonting illa egentligen, bara ett konstaterande. Jag själv tror ibland att jag är smått autistisk då jag har svårt att ta till mig verklighetsbeskrivningen jag möter av normen)

  5. Osynlige Mannen Says:

    Vare sig du blockar eller avblockar en stalker, se bara till att du håller dig själv anonym. Vissa människor är kapabla till våldshandlingar gentemot meningsmotståndare.

  6. Varg i Veum Says:

    Jag är inte så rädd för direkt våld, i alla fall om det är en ensam galning, en vänstermob är svårare att försvara sig emot. Jag är mer rädd för det andra våldet som samhället står för: stigmatiseringen som gör att man kan förlora sitt jobb pga. sina åsikter.

  7. Olli Rein Says:

    Det du har gjort Varg i Veum har väl endast varit bra för bloggen, nu kommer väl fler till tals på din utmärkta blogg än tidigare. Jag tillhörde ju dem som tyckte att du borde porta honom, för att istället få fler som kommenterade. Själv har jag inte så ofta tid över, men söker mig gärna hit om jag har.


Kommentera

