Därför är sk ”islamofobi” sunt, eller snarare ”religionsfobi”….

Jag har från min gamla stalker Tom fått höra att jag hatar islam mer än kristendomen eftersom jag inte kritiserar kristendomen lika mycket. Tydligen så är man inte sk ”islamofob” om man kritiserar kristendomen i samma mening som islam. Nu är det ju inte bara Tom som tycker så, det tycks vara en vida spridd föreställning hos många etniska svenskar. Inte sällan etniska svenskar på vänsterkanten.

Jag vet nu inte hur jag ska göra såna typer nöjda. Anledningen till att jag inte öppet kritiserar kristendomen (som jag naturligtvis anser vara lika pervers som islam, iaf sett till gamla testamentet) är att jag inte ser den som ett hot längre.

Kristendomen har tämjts här i väst. Den allmänna uppfattningen är, mer eller mindre, att religion är som en penis; man flashar inte med den som en blottare. Jag vet inte hur många gånger jag tjatat men fakta är:

Gud finns bara i huvudet på den som tror, ingen annanstans! Ingen annan ska behöva ta hänsyn till någons fantasifoster. med det naturligtvis inte sagt att man måste utrota någon (som vissa tycks tro att religionskritik (eller ”hat”) handlar om)

Jag jobbade i långvården för några år sen. Där hade vi en patient som hade det som i dagligt tal kallas ”schitzofreni” Han hade röster i huvudet som sade till honom att han måste smeta ut skit i toaletten. Jag fick inte ifrågasätta dessa röster för då blev han våldsam. De var ju verklighet för honom. Han krävde, utefter sin tro, sin verklighet, att han alltid skulle vara ensam på toaletten. I början lät vi honom vara ensam, för vi ville respektera hans verklighet. Men i slutändan så var det för resurskrävande att ständigt behöva rengöra toaletten (för tydligen är inte Sverige så rikt som en del påstår, trots all invandring) så vi kränkte helt medvetet hans verklighet, hans tro, varje gång han skulle gå på toaletten (vi hade toaletterna låsta) Vi hade nu tur att hans ”gudar” inte var så anpassningsbara och upproriska att han valde att utföra sina behov på andra ställen.

Nu känner jag hur en del som läser det här börjar studsa upp och ner framför skärmen, ”sitter inte den där religionsfobikern och jämför religiösa med schitzofrena eller psykiskt sjuka!!!?” På det kan jag bara svara: Jo, det gör jag. Vari ligger skillnaden, egentligen? (Om ni anser att det är fel, skamligt och fult att vara psykiskt sjuk så är det ert problem, inte mitt eller andras)

Både religiösa och schitzofrena lever i en verklighet som inte är i fas med verkligheten som den upplevs av de flesta andra. Båda kräver att jag ska ta hänsyn till vad röster, eller känslor, i deras huvuden säger. Jag ska ”respektera” dem in absurdum bara för att de känner någonting. Varenda märklig tanke som någon kallar ”religion” måste jag ”respektera”. Varför? Varför ska jag ”respektera” en religiös mer än en schitzofren som inte skadar någon fysiskt?

Nu är ju religiösa kristna inte psykiskt störda i egentlig mening. Jag tror i alla fall inte att psykologin vågat komma med såna påståenden? De fungerar i samhället och är inte en fara för sig själva eller andra oftast. Lika lite som normala sunda muslimer, (de som påstås vara i majoritet av alla muslimer). De har lärt sig att religionen sitter i deras huvuden, på sin höjd ler de i mjugg över att de vet att såna som jag kommer att brinna i deras guds helvete när domendagen kommer, men det är också allt, men jag vill hävda att det senare gäller endast pga. att den kristna religionen tvingats utvecklas (mycket tack vare gammal hederlig fobi, ”kristofobi”) Islam i väst är en ny främmande företeelse tack vare flyktinginvandringen, islam och muhammedamism har aldrig tidigare i historien haft samma inflytande över västs civilisation. De muslimer som migrerat naturligt har naturligtvis anpassat sig till den nya miljön (precis som islam säger att man ska göra, men å andra sidan kan man ju ”tolka” en religion precis som man vill) varför ska man anpassa sig till islam mer än vad man gjort tidigare i historien? Det normala inom all invandring, även till islamska länder, har varit att man anpassar sig till den nya miljön. Människan har genom hela historien av migration fungerat tack vare att migranterna tagit hänsyn till de existerande kulturerna. De har tolkat om sina religioner för att passa den nya miljön, kristna som muslimer. När de inte har gjort det har det handlat om invasion. Det är fakta som inte går att komma ifrån.

Jag tar gärna en diskussion om det om någon känner att det inte stämmer.

Mitt råd till religiösa som blir upprörda av det jag skriver här är att försöka se gud som någon allsmäktig, att gud är den som vet vad som är bäst, att gud har en plan, att gud är den som dömer mig till helvetet att plågas i all evighet. För det är sånt som er gud gör. Gud, eller Allah är inte så svag och ynklig som ni tror. Vore jag Gud eller Allah så skulle jag bränna er i alla helveten som finns i alla tiders evighet för er brist på tro som blir upprörda eller ”kränkta” över det jag skriver.

Den som faktiskt tror på vad gud själv säger enligt deras skrifter vet naturligtvis att jag kommer att bli förlåten för att jag hädar. I alla fall om man inte använder bibeln eller koranen för att plocka russin ur när det passar och plocka svavel och hat när det passar.

Kommentera

