Jag kan tänka mig och bli muslim…

Om jag nu skulle haft gener för organiserad påhittad religion så skulle jag mycket väl kunna bli en muslim om islam var som denna kvinna beskriver den.

3 svar to “Jag kan tänka mig och bli muslim…”

  1. Pica pica Says:

    Ja, Irshad är en intelligent muslim. Hon var ju gäst hos Skavlan och fick honom att bli osäker. Trots att hon är troende muslim så har hon mordhotats många gånger och föredrag har fått ställas in.
    En annan muslim som jag gillar är Hamed Abdel Samad, egyptier, bosatt i Tyskland, gift med en danska. Han har nyligen gått under jorden eftersom någon imam i Kairo har uttalat en fatwa emot honom.

    Hade roligt åt imamen i videon ovan som försökte tala om för Irshad att överlämna till ”experterna” – han menade nog sig själv.

  2. Varg i Veum Says:

    Undrar varför en gud hittar på en religion som kräver experter som talar om för de dumma människorna vad gud menar och inte menar? Jag menar, jag är inte gud än, men till och med jag fattar ju att man ställer till djävulskap för de troende genom att skapa en religion som är så lätt att misstolka, som de facto inbjuder till vantolkningar. Gud och allah ska ju vara så jävla visa har jag hört, men tittar man på hur skapelsen blivit så ser jag inte mycket intelligens bakom dessa religioner…

  3. Pica pica Says:

    On Line
    Jag diskuterar gärna med alla trosinriktningar och gör man det blir man förr eller senare inviterad till ”den enda sanna tron”. I det paketet ingår ofta att betala ett tionde till den kyrkan och att gå i lära hos de skriftlärde/”experterna” för att jag arma dumma människa ska förstå hur mitt liv ska levas. Detta att leva ”rätt” i den aktuella religionen är för komplicerat för mig att förstå så jag behöver hjälp. Jag har många gånger försökt få se papper på dessa experters kunskaper men aldrig lyckats. Då blir jag misstänksam!

    Eftersom alla gudar är allseende och allvetande brukar jag vända på steken och fråga varför en sådan gud behöver mellanhänder som trots allt bara är vanliga människor, precis som jag, med alla fel och brister. Det har hittills slutat med att jag sagt att jag föredrar att ha direktkontakt med guden ifråga för att inga missförstånd ska kunna uppstå.


Kommentera

