Dags för prideparaden i Pamplona igen då…

De små pojkarna i pamplona ska ”bevisa” sin upplevda manlighet och plåga tjurar igen. Varför inte göra det manligt? Låt tjurarna springa på gräs istället för hala stenbelagda gator. Var ligger manligheten i att tjurarna handikappas? Nåja, här är ett hopkok av olika klipp där fjollorna fick känna på riktigt manlighet och styrka trots att tjurarna oftast så fegt tvingades springa på halt väglag. Jag brukar ju inte vara mycket för att ge efter för känslor, men här njuter jag. Är jag sjuk? Förmodligen, men kul är det. En anledning till att jag är sk ”kulturrasist”

Inga oskyldiga kom till skada i dessa klipp (det skedde efteråt) så det är inget hemskt man behöver se. Personligen åker jag hellre och deltari  den riktiga Prideparaden, den värsta läderbögen har ju mer manlighet i lillfingernageln än dessa fjollor.

Kommentera

