Sanningen bakom en Expressen-artikel

Ännu ett exempel på gammelmedias propagandateknik.

Dissidenten Stenkvist

I dagens Expressen står det att jag och Östen Granberg besökt Therese Kanervainen under söndagen och att hon var ”så rädd att hon skakade”. Det som inte står i artikeln är att vi faktiskt är arbetsgivare åt Kanervainen och att om vi inte skulle besökt henne skulle det lika gärna blivit en artikel det också. Dessutom är det så att vi faktiskt var tvungna att få kontakt med henne. SD Botkyrkas post går till henne och hon har klart deklarerat att hon under sjukskrivningen inte tänker göra några arbetsuppgifter. Kanervainen har t.o.m. tagit kontakt med Botkyrka kommun för att jag gett henne arbetsuppgifter trots sjukskrivning. Den uppgiften stämmer och jag gjorde fel. Jag ber högtidligt om ursäkt för detta misstag och mitt enda försvar är att jag inte visste att hon var långtidssjukskriven. Om jag bett henne vidarebefordrat posten skulle det lika gärna kunnat bli en ny Expressen-artikel med…

View original post 825 fler ord

Annonser

2 svar to “Sanningen bakom en Expressen-artikel”

  1. tomsolna Says:

    Så Vargen du heter: “Robert Stenkvist, ordförande för partiet i Stockholms län, …”.

  2. Varg i Veum Says:

    Lova att inte tala om det för någon, snälla.


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: