Film på dövstum lurendrejare

Exponerat har en artikel om hur dövstumma lurendrejare arbetar. Hoppas jag nån gång drabbas av dessa ”EU-medborgare” jag ska prata nånting riktigt förklenande om denne eller dennes kultur samtidigt som jag skriver på (kommer naturligtvis inte att skänka några pengar) för att se hur länge den kriminelle står ut.

Ett svar to “Film på dövstum lurendrejare”

  1. Pica pica Says:

    Blir förvånad över folks ”snällhet”. Blev faktiskt själv kontaktad av en ung kvinna utanför ett köpcenter för ett tag sedan. Hon såg ut att vara en blandning av asiat och arab. Vänligt leende räckte hon viftande fram en skrivplatta med en lista på. Jag såg en logga med ”dövstum” i färg. Många hade skrivit sina namn och efter namnet stod beloppet de skänkt. Allt mellan 100 och 500 kr. Jag frågade henne både på svenska och engelska om organisationen men hon bara log och visade på mun och öron.
    Jag sa att jag av princip inte gav något till okända organisationer och gick. Jag undrar vilka som hjälper dem med att översätta och trycka upp dessa bluffgrejor på svenska?


Kommentera

