Lite gammalt hederligt näthat mot homohat

Denna film ska enligt uppgift visa hur en grupp ungdomar trakasserar en homosexuell kille. Denna sortens mentala efterblivenhet som ungdomarna visar upp är tydligen vanlig i Putins nya ryssland. Tidigare har ju det efterblivna offentliga ryssland stiftat typ sharialagar mot ”främjande av homosexualitet” jag tvekade några sekunder om det var ok att visa upp dessa mentala defekter och avkommor av avskräde, men eftersom det finns denna sortens träck av människor finns i Sverige också så ansåg jag att det var motiverat. Jag känner att det är lika motiverat att hata denna sortens homohatare som islamistiska motsvarigheter, då den mentala skillnaden är försumbar. Än så länge blir inte homosexuella i Ryssland halshuggna och stenade dock, än så länge vill säga….

SvD

5 svar to “Lite gammalt hederligt näthat mot homohat”

  1. Mats Says:

    Vidrigt! Valde att inte se filmen, räcker med att vara medveten om vad som händer. Det är en sån kontrast mot gaypride-paraden som inte ens kan ha någon tyst minut eller liknande manifestation för dessa offer (eller?). Bakom starten av gay-pride låg ett allvar, för vissa handlar det ju om liv och död att komma ut som homosexuell, men som är helt bortblåst numera. Mycket kändisar som ska visa sig toleranta i gay-pride-paraden, det kostar ju inte något för dom. Jag anser att det är för mycket fest men samtidigt vill jag inte hindra folk från att ha kul, även om jag inte själv skulle tycka det var kul att besöka gaypride.

    Format18 har ingen riktig motsvarighet i Sverige. Dom kallas högerextrema men har inte så mycket gemensamt med extremhögern i Sverige, mer än att dom har liknande attityd till homosexuella.

  2. Varg i Veum Says:

    Ja, jag har mina åsikter om det propagandistiska pride-fenomenet och försöken att normalisera homosexualitet som varandes någonting normalt i egentlig betydelse. I det stora hela är det rent statistiskt inte någonting normalt att vara homosexuell,. Jag har aldrig förstått detta patologiska tvång att andra ska se en som normal överhuvudtaget.Betyder det då att det är ok att hata homosexuella såpass att det motiverar våld och förtryck? Naturligtvis inte! Ska någon får sparken eller inte får jobb bara för att denne är homosexuell? Naturligtvis inte.

    Jag förstår den prideistiska normaliseringstanken i så motto att det är en teknik att få denna sortens människor, som anser att normalitet är någonting som alla (homosexuella i detta fallet) ska eftersträva efter och visa up, denna sortens propagandateknik som pridetanken är, spelar så att säga på de sjukas planhalva.Den pratar ett sånt språk som folk som inte använder sin hjärna förstår. Det har ju gett effekt på det allmänna medvetandet här i sverige så man kan ju säga att den är ”rätt” ur den synvinkeln. Hatet mot homosexuella har blivit mindre med åren.

    Jag anser att man ska få tycka illa om homosexualitet, likväl som man ska få älska det och uttrycka det. Men så fort våld och förtryck av individer används som metod för att runka sitt eget sinne så blir jag tvär.

  3. Varg i Veum Says:

    Tack för info förresten Mats. Har aldrig hört talas om Format18 förut. Om det är som du säger så är jag inte alls förvånad att de kallas ”högerextrema” det förenklade och extremt flytande epitetet tilltalar massan som inte tänker själva, de, som likt pavlovs hundar, reagerar på instinkter och flockmentalitet snarare än eftertanke och egna reflektioner.

  4. Mats Says:

    Jag tänkte att händelserna i Ryssland skulle göra att pridearrangörerna tog det hela lite mer på allvar och åtminstone berörde att vi nu har en framväxande religion (=islam) som är minst lika ”kritisk” till homosexualitet som kristendomen, men mer utagerande. För min del anser jag att man får tycka vad man vill om vilka grupper man vill men att man sen har ett ansvar för hur man beter sig, ett moraliskt ansvar om inte annat. Att handgripligen ge sig på folk man inte tycker om men som inte hotar en är väldigt kontraproduktivt, mycket energi som inte leder till nånting. Jag tror att dom som misshandlar homosexuella inte kan redogöra för vad dom vill egentligen eller vad dom har för ideal. Det enda dom förändrar är att dom gör en människa illa utan att det leder till nånting annat (om dom inte grips förståss).

  5. Varg i Veum Says:

    Ja, du har rätt i mycket du säger Mats. De tiderna är förbi då man med våld kunde mobba folk till att vara exakt som en själv är förbi. Även om det ibland är svårt att se, så har människan utvecklats från den sortens flockmentalitet. Flockmentalitet som med allra största säkerhet hade relevans i de tidiga människornas utveckling, men vi befinner oss inte i stenåldern längre. Så, ja, det är kontraproduktivt och jag skulle vilja tillägga: visar på mental omognad (eller mental efterblivenhet om du vill) att bete sig som företrädare för vissa religioner som tror att det finns nån gud som bestämmer vad som är normalt eller inte, att genom våld försöka övertyga andra om att ens ”religion” är den enda rätta.


Kommentera

