Jag har blivit blockad på twitter… buhuuu

Nu är ju twitter en lekstuga där alla prövar små oneliners för att förklena varandra så det är ingen big deal, men jag har noterat att mitt nick ofta är blockerad hos diverse folk som lever i den kommunistiska tankemiljön. Blottarlasse Ohly blockade mig tidigt när jag svarade honom på hans nivå t.ex. Men inte sällan är det folk jag aldrig har hört talas om eller ens kommenterat. Jag tolkar det som att de läst mina tweets på #svpol och inte vill riskera att jag avslöjar dem med byxorna nere 😛

Detta är första gången jag får reda på varför jag blir blockad. En som påstår sig heta ”Johan Persson” svarade på ett tweet som någon som tänkt efter gjorde där han belyste hyckleriet med att kollektivisera och generalisera:

stor ironi: när antirasister och -sexister hatar individer från polis/stat/migrationsverk pga deras -wait for it- kollektiva tillhörighet

Då kommer snillet ”Johan” in och replikerar:

stalinvän2Eftersom jag då tyckte att det var ett sedvanligt kommunisttwittersvar så kände jag att jag skulle ta debatten med kommunisten och ifrågasätta hans logik och svarade på twittermanér med ett svar på samma intelligensnivå. Det blev för komplicerat för stackars ”Johan”:

block🙂

Min misstanke om att man inte vågar ta den sk ”debatten” bekräftas ständigt och stärker mig i min tro att jag har rätt.

Tittar man då på vad denna människa har för åsikter så är ju hans svar fulltständigt logiskt och man ser vilken nivå han ligger på.

stalinvän

10 svar to “Jag har blivit blockad på twitter… buhuuu”

  1. Varjager Says:

    Det är som förgjort att ta debatten med dem. Ungefär som att twingla bloggen mot PK-media. Rensas bort fortare än kvickt. Klart att de inte vågar ta debatten med dig. Ingen vill bli dumförklarade pga av sina lögner!

  2. Varg i Veum Says:

    Jag har noterat senaste halvåret att nuförtiden är det väldigt sällan mina inlägg kommer med i gammelmedias blogglänkar till artiklar. De förmoderarar även bloggpingar. Med tanke på att jag inte uppmanar till våld utan ifrågasätter normen så noterar jag att mina ord är farliga för normförespråkare. Personligen ser jag det som en bekräftelse på att det jag gör fungerar. Orden träffar där de ska.

  3. Blodsven Says:

    Angående blockera, är pajasen T Alberts blockad här numera? Förstår dig till 100% om så är fallet, men måste erkänna att gubbfan roade mig emellanåt med sin självgodhet och totala brist på självkritik.

  4. Blodsven Says:

    Angående blockerad, är pajasen T Alberts blockad här numera? Förstår dig till 100% om så är fallet, men måste erkänna att gubbfan roade mig emellanåt med sin självgodhet och totala brist på själkritik.

  5. Hm Says:

    ”Orden träffar där de ska.”
    Exakt så är det!

  6. Olli Rein Says:

    Johan Persson är en gammal antagonist till mig. Jag tror att det fortfarande är Oxelösundskommunisterna han basar för. Han är lärare i orienteringsämnen på Gripengymnasiet i Nyköping sedan några år. Han börjar väl vara över de trettio eller omkring.

  7. Olli Rein Says:

    Han är en stor skit dessutom, som ler när han kan blocka någon. Ja i stort upplever jag honom som arrogant.

  8. Varg i Veum Says:

    Han verkar lite konstig…

  9. Olli Rein Says:

    Ja det kan jag lugnt hålla med om.

  10. Varg i Veum Says:

    Sorry Blodsven, ditt inlägg hade hamnat i spamlådan av någon anledning.. Jo, jag blockade honom för några månader sen då han inte tillförde någonting längre. Men det faktum att bara jag ser hans inlägg i spamlådan hindrar inte honom från att skriva på bloggen 🙂


Kommentera

