Video från gasattacken i Syrien

Här är en video som bevisar allt. Jag kallar den ”Allahu Ahkbar”

Barn gråter, slangar har dragits fram för att spola bort gasen som samlats i damm.  Några har munskydd eller håller för näsa o mun för att skydda sig. Röster, förvirring och så lite allahu ahkbar, Ingen kan ju undgå att det är gas från Assad som drabbat dem. Notera hur skrämd av Assads gasbomber mannen med den gröna flaskan är. I sin förvirring häller han vatten i ögonen killarna vid pelaren, men det går inte så bra för vattnet som inte finns i flaskan kan inte rinna ut för att korken är på. Men det hindrar inte en av dem att gnugga sina ögon som för att ta bort den giftiga gasen ur dem efter den välbehövliga duschen av symbolisk handling..

3 svar to “Video från gasattacken i Syrien”

  1. Pica pica Says:

    Menar du att rebellerna lägger ut Pallywoodfilmer à la palestinierna?

    Såg en teori på utländsk blog, vet inte om den är sann. Rebellerna hade lagt upp ett lager kemiska stridsmedel de tidigare kommit över i det aktuella området utanför Damaskus. De gömmer sig också bland befolkningen för skydd. Assads styrkor fick vetskap om detta och bombade därför. Denna attack förstörde då också deras giftdepå utan att veta att den fanns där.

  2. Varg i Veum Says:

    Jag ser det så här: Varför skulle de inte göra det? För att de är medmänskliga? (jag pratar nu om de galna religiösa delarna av rebellerna) Det finns naturligtvis incitament att skapa dessa nyheter. Bra många fler incitament än vad Assad skulle ha av att faktiskt använda gas, trots att han mycket väl vet vad som kommer att hända om han gör det. Militärt finns heller ingen taktisk fördel att använda gas så länge de har luftherraväldet. I läget som råder är det mot allt militärt förnuft att använda gas. Och jag tror faktiskt på att Assad vill vinna kriget.
    Varför tror jag nu såna stolligheter som att Assad vill vinna kriget? kanske någon undrar? Jo, för mig veterligen har ingen startat något krig för att sen medvetet se till att man förlorar den.

    Jag vet naturligtvis lika lite som någon annan som yttrar sig om dessa attacker, de gör sin vinkling och jag gör min helt enkelt 😉 Skillnaden är att jag är en sketen liten bloggare, medan ”de” är multinationella och nationella tidningar och nyhetsbyråer och underrättelsetjänster som styr mobben som ska tvinga tveksamma beslutsfattare till krig.

  3. Jag har sett många lik i mina dar | | birgitta-markinhuhta.net Says:

    […] här en blogg till .vilken jag inte känner till men den har ett av de tidigare klippen man kan fundera över …hur trovärdiga dom är ,egentligen. […]


Kommentera

