Konspirationsteorier idag, fakta imorgon

Först ska sägas att jag älskar riktiga konspirationsteorier nuförtiden. Förr i tiden var jag skeptisk och smålog åt alla stollar som spred dem. Men med åren har man noterat att det vi skrattade åt för en 30-50 år sen har visat sig vara sanna idag. Med tiden blir konspirationsteorier fakta..Det allra senaste exemplet på tapeten är ju Irakinvasionen.

Här är en konspirationsteori från Youtube som frågar om vi är på väg mot ett förlösande världskrig igen. Den gjordes förra året, värt att notera. Någon har dragit linjer mellan punkter. Om det stämmer eller inte vet vi inte idag, det vet vi om några år. Det som sägs om guldreserven i filmen är ju aktuell idag också då Tyskland inte får ta hem sin egen guldreserv i USA. USA kan inte leverera guldet förrän 2020! Vilket naturligtvis spär på ”konspirationsteorin” om att USA använt andra länders guld för egna syften. Sveriges regering försöker inte ens kontrollera om våran guldreserv existerar längre. Fredde är ju en sån polare med obama och vill inte klia honom fel.

Se gärna denna färska ”konspirationsteori” om Syrien också:

5 svar to “Konspirationsteorier idag, fakta imorgon”

  1. Lise-Lotte Says:

    Det har ju sagts att ett litet land ska starta 3:dje världskriget o jag har i många år väntat på vilket. Kanske är vi nära nu? Men det med guldreserver att både ty o sv skulle ha det i USA har jag aldrig hört talas om. Får kolla det

  2. Malte Skogsnäs Says:

    ”Med tiden blir konspirationsteorier fakta.”

    Då under begreppet faktoider. Tror du på t.ex. chemtrails?

  3. Varg i Veum Says:

    Jag har ingen som helst anledning att tro på ”chemtrails” jag föredrar att veta och jag vet ingenting om det förutom att det som kallas ”chemtrails” har existerat lika länge som jetplan.

  4. R Ericsson Says:

    Du bör läsa Jyri Linas bok
    Världsbyggarnas bedrägeri

  5. Varg i Veum Says:

    Tack R Ericsson. Jag får titta på den vid tillfälle.


Kommentera

