Fråga en antirasist om invandringspolitiken

Jag vet inte om jag är ensam om detta, men min upplevelse efter att ha deltagit i svensk debatt om invandringspolitik är att det är svårt, för att inte säga omöjligt att få några logiska svar från såna som kallar sig antirasister och ”medmänskliga” deras främsta ”argument” är ju deras känslor om dig som har fräckheten att ifrågasätta.

Men det finns faktiskt hos denna gruppen några enstaka människor som tänker och ger svar som påminner om att de använt någon slags tankeverksamhet. Naturligtvis är det känslor som ligger till grund för deras resonemang snarare än pragmatik, men de har åtminstone försökt få ihop någon slags logik av dem.

Jag har lärt mig denna logik och anser mig vara fullt utbildad PK. Sålunda tänkte jag att jag utnämner mig själv till tjänstgörande PKit. Har ni seriösa frågor om invandringspolitiken som ni skulle vilja ställa till en ”antirasist” men finner det meningslöst då ni av erfarenhet vet att ni blir bemötta med känslor om er person istället för sakargument, så kan ni fråga mig istället så ska jag förklara vad de egentligen menar med utbrotten.

Låtsas att jag är en sk ”antirasist” så ska ni få svar utan stigmatisering och hat. Jag svarar på det sätt de flesta ”antirasister” inte kan då deras känslor tar överhanden.

9 svar to “Fråga en antirasist om invandringspolitiken”

  1. Erik Says:

    ”Människosyn” är det ord som Ullenhag och hans kompisar uppbragt använder när Jimmie Hitler eller Adolf Åkesson inte knäböjer inför invandringspolitiken. Är det bekant om Migrationsverket har någon människosyn eller är deras ”sorterande av människor” något som kan försiggå utan inblandning av detta begrepp?

  2. Anna C Says:

    Om du vill ha öppna gränser och samma välfärdstjänster till alla som vistas här, hur har du tänkt att vi ska kunna finansiera det? Tror du att vi kan behålla välfärdsstaten?

  3. Antirasisters brist på logik | RikF Says:

    […] https://vargiveum.wordpress.com/2013/09/10/fraga-en-medmanniska-om-invandringspolitiken/ […]

  4. RikF Says:

    http://rikfz1.wordpress.com/2013/09/10/antirasisters-brist-pa-logik/

  5. Erik Says:

    Anna C

    Utan att föregå Vargens svar – vilket jag gör men inte låtsas om – vill jag inflika att till och med en så god människa som Assar Lindbeck har i Magasinet Neo deklarerat att svensk välfärdspolitik inte är kompatibel med nuvarande invandringspolitik.

  6. Blodsven Says:

    Varför talar man om alla människors lika värde när vissa ska ha allt gratis, medans den hårt arbetande sliter arslet av sig för att kunna betala för sig?

  7. Varg i Veum Says:

    @Anna C ”Om du vill ha öppna gränser och samma välfärdstjänster till alla som vistas här, hur har du tänkt att vi ska kunna finansiera det? Tror du att vi kan behålla välfärdsstaten?

    Invandringen finansierar sig självt genom sk ”dynamiska effekter”. Det fungerar som så att invandrare så småningom får jobb och betalar skatt. Vi kan behålla välfärdsstaten. Men bara om vi omfördelar resurserna. Vi tar från de rika och ger till det allmänna. Genom att omfördela resurserna så minskar vi klyftorna. När vi minskar klyftorna så minskar vi utanförskapet och fattigdomen och därmed kriminaliteten och bidragsberoendet vilket lösgör skatteresurser så att vi kan minska klyftorna ännu mer och till slut blir allting till bara vinster.

  8. Varg i Veum Says:

    @Blodsven
    ”Varför talar man om alla människors lika värde när vissa ska ha allt gratis, medans den hårt arbetande sliter arslet av sig för att kunna betala för sig?”

    Nu är det så i samhället att alla människor har inte samma förutsättningar. I ett solidariskt och ett medmänskligt samhälle hjälper man de svaga. De som är, som säger ”hårt arbetande” är oftast priviligerade vita som, om man får uttrycka sig lite vulgärt; glidit fram på en räkmacka eller fått stekta sparvar som flygit in i munnen, i jämförelse med de unga barnen i afghanistan t.ex. Det är vår skyldighet att visa solidaritet med de svaga.

  9. Varg i Veum Says:

    @Erik
    ”Är det bekant om Migrationsverket har någon människosyn eller är deras ”sorterande av människor” något som kan försiggå utan inblandning av detta begrepp?”

    Migrationsverket (och sveriges gränser) är en styggelse i sig. Den är en signal till världens fattiga och förföljda att de inte är välkomna till Sverige. Sålunda kan man inte säga att migrationsverket som instution har någon god eller rättvis människosyn i alla fall.


Kommentera

