Ehsan Fadakar en rasist på aftonbladet

De som följer denna blogg torde ha noterat att jag erkänner mig vara en sk ”kulturrasist”. (Jag använder mig medvetet av detta ord för att en del som har anmärkningsvärt svårt att se nyanser ska hänga med)Jag anser att den kultur och de livsbetingelser jag verkat i format mig och människorna är bättre för mig än främmande kulturer från Långtbortistan. Jag anser att kulturer formar människor och samhällen och samhällets tillstånd är ett resultat av kulturen som format det.

Därför känner jag igen en kulturrasist när jag ser en. Enda skillnaden mellan Ehsan och mig tankemässigt är att Ehsan ännu inte vuxit upp såpass att han lärt känna sig själv. Han är en sk ”smygrasist” enligt de definitioner som såna som han och hans svans använder sig av.

Ett svar to “Ehsan Fadakar en rasist på aftonbladet”

  1. Pica pica Says:

    Är det snart inte dags att ta bladet från munnen och tillstå att vi alla inte är lika?


Kommentera

