Islam är inte alltid ett hot.

Jag kör ju hårt på att Islam är i grunden problemet som vi har i väst. Min motivering är att fakta är att religionen islam inte skiljer sig nämnvärt från den historiska kristendomen (med tanke på våldet). Båda utgår från gamla testamentet, båda motiverar sin religion utifrån gamla testamentet, båda anser att gamla testamentet är sanning. Det är fakta som är svåra att bortförklara hur man än vill relativisera för att ursäkta bisarra uttryck för religionen.

Problemet med religionen islam idag är att den innehåller strukturer som kristendomen gjort sig av med genom årens lopp. Det finns alltför många som fortfarande ”tolkar” Islam så som som den ”tolkades” för 1400 år sen. Dessa tolkningar tillåts i väst vara representantioner för islam. Då talar jag inte bara om det vällustiga skärandet av halsar på människor och djur utan även de andra mer eller mindre fanatiska uttrycken medelst kläder och seder. Kläder och seder som i den kontext som råder här är fullständigt bisarra och främmande. Dessa seder anser vissa att samhället ska anpassa sig efter. Ur den synvinkeln anser jag att ”islam” är ett hot.

Islam är dock INTE ett hot när den ”tolkas” ur den kontext som råder i väst. Då är det som vilken religion som helst och har samma existensberättigande enligt mig. Islam är INTE ett hot när den behandlas och uttrycks som dagens kristenhet. Naturligtvis ska man kunna håna islam på samma sätt som kristendomen (för att ta ett tydligt exempel på den hycklande synen som råder om religioner hos vissa). Den islam som inte är hot är den där man ”tolkat” bort vansinnigheterna på samma sätt som kristenheten gjort. (fakta är att om kristendomen inte hade utvecklats, så hade förmodligen väst varit på samma nivå som de flesta muslimskt inspirerade länderna idag)

Det är dessa muslimer som ska vara representanter för islam, inte fanatikerna. dvs De som läser koranen så som allah ville att den skulle läsas enligt dem själva.

Ett exempel på den form av islam som borde vara normen för diverse islamofiler på vänsterkanten har vi i den före detta radikala muslimen i nedanstående video. Han har utvecklats och ser farorna med den islam som hyllas av vita islamofiler. (en del påstår att han ägnar sig åt den muslimska lögnen ”Taqiyya” men jag har inte sett bevis för det, än i alla fall) Hade han varit vit hade han naturligtvis varit en sk ”islamofob” men eftersom vita antirasisters världsbild eller mentala förmåga inte kan greppa att andra än ”vita” kan vara det de kallar ”islamofober” (eller rasister fdd.) så blir det jobbigt för dem att hatattackera denna och många andra ”antiislamska” personer.

 

12 svar to “Islam är inte alltid ett hot.”

  1. Martin Says:

    ”..båda anser att gamla testamentet är sanning..”
    I teorin kanske med det är betydelselös kuriosa rent teologiskt. Nya testamentet övertrumfar gamla testamentet i kristendomen. Detta stavas ut explicit i bergspredikan.
    Islam ger läpparnas bekännelse till Muhammeds uppfattning om gamla testamentet.
    ”Det högsta föredömets ” liv är vad islam är, ingenting annat. Där ”det högsta föredömet” missuppfattat vad gamla testamentet var så gäller missuppfattningen.

  2. Lasse Löfman Says:

    Snömos? Jag är inte heller nån vän av omskärelse. Men inte heller att hacka på Islam, bara för hackandets skull.
    Petterssons är en felsökande mobb som bara letar och letar fel . Dom är emot invandring, okey. Men det är inte okey att bara söka fel på så sätt som dom gör. Judarna har samma problem, men det är inte intressant dom massinvandrar ju inte till oss.
    Läs noga igenom kommentarerna idag samma gäng som alltid, dom är bara glada när en invandrarpojke dör .
    Hur mår pojkens föräldrar idag?
    Du tycker att man inte skall döma efter kommentarerna, men det är samma gäng dag efter dag, som skriver precis vad som helst. Dom är kompisar som har tappat sinnet för vad som är rätt ock riktigt.
    Skriver man neger varenda dag så menar man nåt nedsättande om alla svarta, varför då?
    Du som gillar att analysera varför analyserar du bara på din egen blogg, och spelar med på Petterssons.
    Till din fördel skall sägas att du inte är lika nedsättande som de andra på bloggen.
    Jag är inte emot sanna nyheter, men jag är emot att utnyttja nyheter som Pettersson gör.
    Men visst är det fascinerande att dom kan sitta i åratal och kommentera elakt, fördomsfullt.
    Varje dag i åratal. Det har blivit deras hobby att hålla ihop med elakheter, alla har fel i Sverige utom dom.
    Jag är förvånad väldigt förvånad.

  3. Varg i Veum Says:

    Du kanske ska titta in hos interasismmen o liknande så ska du se att det sitter likadana människor där, de bara hatar andra objekt annars är det same same.

    På vilket sätt är det inte ”snömos” att påstå att nåt fantasifoster kräver att en troende ska ta fram kniven, dra i snoppen på ett spädbarn och skära loss en bit av ett spädbarns penis? Judar och muslimer kan mycket väl välja bort sånt sjukt trams, som de gjort med mycket annat under religionernas livstid. De är fria att anpassa sig till moderniteten.

  4. Lasse Löfman Says:

    Jag är som sagt inte religiös. Dock finner jag det intressant att så många människor är det. Det kan inte bar ha med intelligens att göra. Att kalla det för snömos tyckte jag var förenklat. Speciellt att göra det på Petterssons, där de gillar enkla lösningar.

  5. Varg i Veum Says:

    Nu när du påpekar det så ser jag att det var klumpigt uttryckt av mig. En religiös ser det naturligtvis inte som snömos, de använder inte religionen som förevändning för att få skära i pojksnoppar. De tror faktiskt på fullaste allvar att någon gud begär det av dem. Detta gör de naturligtvis för att någon sagt åt dem att tro att det är så. En sk ”lärd” som har bestämt hur torah och koranen ska förstås eftersom de anses veta bättre än alla andra.

    Jag önskar att troende ska ta sitt troende på allvar och tänka själva istället för att tro på diverse proffstyckare. Jag påstår att de tror mer på dessa sk ”lärda” än på nån gud.

  6. Lasse Löfman Says:

    Ovanstående håller jag i stort med om.
    Jag såg att du var inne på P-bloggen idag med Du som gillar att ifrågasätta saker, varför stryker du dom medhårs?

  7. Varg i Veum Says:

    Därför att jag i princip håller med Petterssons syn på vansinnet. Jag tar inte alla kommentarer som finns där, eller ens alla skribenternas alster, bokstavligt. Jag ser att det finns en kärna som jag sympatiserar med.
    Jag är ganska övertygad om att du och jag har olika syn på vad den kärnan består av. Vi tolkar det vi ser utifrån våra perspektiv och reagerar därefter.

    Det kan mycket väl vara så att varken din eller min tolkning är den rätta, men vi väljer den som känns bäst för oss.

  8. Lasse Löfman Says:

    Det är inget skäl att inte ifrågasätta ,jag håller i princip med min fru om det mesta, men jag är inte rädd att ifråga sätta en del av vad hon säger.
    En 13 åring dör, måste man utrycka glädje över det.
    Har du egna barn borde du förstå, har du inte försök sätta dej in i situationen.-
    P-BLOGGEN skrattar och hånar. Gör du?
    Behöver du kompisar, skaffa några normala istället!

  9. Varg i Veum Says:

    Nä, man ”måste” väl inte uttrycka glädje över att nån 13-åring dör, man ”måste” i princip ingenting här i världen, om man nu inte har nån slags psykos. Men jag får väl upprepa mig: jag tar inte allt bokstavligt. Inte ens dit hån om ”kompisar”.

  10. Lasse Löfman Says:

    Varg i Veum
    Ursäkta det där med kompisar . Jag ångrar att jag skrev så,det var löjligt .
    Med vänlig hälsning, Lasse

  11. Varg i Veum Says:

    Det är lugnt Lasse, jag svårt för att bli kränkt eller ledsen för vad andra tycker om mig som person.

    Jag ansvarar själv för mina känslor. Jag väljer att inte bli kränkt helt enkelt. Blir det för mycket, och bara handlar om att häckla utan närmare analys om varför blir jag dock uttråkad.

    Jag nämnde det mest bara för att visa att jag noterade syftet.

  12. Lasse Löfman Says:

    Hatet mot SD.
    Majoriteten har inte rätt eller fel.
    Majoriteter ändras hela tiden, det gäller att ha en egen uppfattning, ibland delas den av många ibland av få.
    Man kan följa med strömmen även om den bara rinner med tio procent.
    Även två personer kan ha sin egen PK.
    Jag uppskattar att du verkar vara den enda på P-bloggen som inte är vulgär.


Kommentera

