Tips för att hindra fortsatta väljarframgångar för Sverigedemokraterna

Hatet mot SD och de individer som bildar partiet är som bekant ganska stort. Hatarnas högsta önskan är att Sverigedeomkraterna skulle försvinna från riksdagen. Jag ska nu ge lite ammunition till att skjuta bort SD från riksdagen.

Det är egentligen ganska enkelt att få folk att rösta på sjuklövern istället. Det handlar om ärlighet och öppenhet.

Förklara på ett pedagogiskt sätt hur man tänkt sig rent praktiskt att införa det samhälle man vill ha. Ett samhälle med *vidöppna gränser där resurserna delas rättvist mellan alla som inte vet att de är svenskar ännu och de som redan bor här (nya liksom gamla svenskar).

Jag har förvisso hört om några illa underbyggda antaganden om att vidöppna gränser ”ökar exporten” och ”skapar arbetstillfällen” för att ”invandrare är så mycket mer lönsamma” i sina företag än”vita” människor. Men de har ju visat sig vara mer önskningar än fakta.

Hur tänker man sig att det svenska ekonomiska systemet ska förändras för att alla som vill komma till Sverige ska få det rättvist? Outbildade arbetare som jag har svårt att se att skattepolitiken inte skulle vara ett nollsummespel. Jag misstänker att jag inte är ensam, särskilt när man hör talas om besparingar inom ”vård, skola och omsorg”. Lite svårt blir det att tro på annat när man hör talas om att ”resurser fördelas fel” Då är det tydligen ett nollsummespel där rika tar från [relativt] fattigas resurser. Jag skulle vilja påstå att de som radikalt vill förändra ekonomin har ett pedagogiskt problem på halsen. Många har svårt att få logiken att gå ihop.

Var ärliga och säg det ni menar istället för att gömma budskapet i känslofloskler om ”medmänsklighet” och ”rasism”. Berätta rakt och ärligt hur ni realistiskt tänkt er framtiden med de vidöppna gränserna. Hur detta aldrig tidigare provade samhällsskick ska fungera i en globaliserad värld.

 

*med vidöppna gränser menar jag den sorts gränspolitik som såna som kallar sig antirasister vill ha: att alla som vill ska få bosätta sig i Sverige och ta del av det svenska ”överflödet”.

3 svar to “Tips för att hindra fortsatta väljarframgångar för Sverigedemokraterna”

  1. Erik Says:

    Det där är en frågeställning som jag ständigt saknar när en god journalist speglar sig i en lika fin intervjuad person.

    Varför frågas det aldrig: ”Vill du alltså ha fri invandring?”

    Skulle kunna bli mycket intressant.

  2. Lasse Löfman Says:

    Tycker du att det är så viktigt eller kul att skriva om bacon, du brukar resonera men det där var väl bara för att stämma in i Petterssons leta fel gäng.
    Fortsätt istället med objektiva analyser som jag tror att du är kapabel till.
    Eller håll till i Kurts liga.
    PS, jag gillar bacon för att jag har käkat det sen barnsben.

  3. Varg i Veum Says:

    Jag kan tycka att det är kul att driva med vissa muslimers uppenbara grisfobi, ja. Ungefär som andra tycker att det är kul att driva med SD om ”järnrör” t.ex. Jag vet att det inte är särskilt moget, men det är kul för stunden. Men samtidigt undrar jag ärligt (som i kommentaren hos Petterssons som du syftar till) varför sverige har så löjligt tunna baconskivor.


Kommentera

