Islam, mänsklighetens mest ”missförstådda” religion

Här är en artikel om ”missförstånd” om islam. Trots att jag är den ”islamofob” jag är så känner jag inte igen fördomar om att kvinnor inte skulle få be i moskén. Även den mest ignoranta ”islamofob” vet ju att de visst får be i moskén, men de anses ända sen islams födelse på 600-talet hetsa upp muslimska män genom att visa röven för dem så därför ska de sitta längst bak.

Vet man inte så grundläggande saker om islam förtjänar man inte titeln ”islamofob” och jag blir som sådan kränkt när islamofiler kallar såna människor ”islamofober” Hela grejen med ”islamofobi” är ju att man satt sig in i islams verkningar och vad islam handlar om för dem som drabbas av den. Sen att det finns några ”fredliga” muslimer är irrelevant då det inte är de som är det direkta problemet eller de som åsyftas (vilket alla vet mycket väl) Den muslimska umman är snarare möjliggörare än förövare.

Problemet med religionen är att den är så obegriplig att ingen förstår vad som menas utan de hittar på sina egna sk ”tolkningar” – eller snarare; låter andra hitta på tolkningar och sen springer man omkring och tror på dem. Detta är ju förvisso religionens grundbult detta att ingen ska förstå av egen kraft, att någon måste tala om för den troende vad guden egentligen menar, men just islam är idag det största problemet civilisationen har. Kristendomen hade vi förvisat där den hör hemma, men i takt med det multikulturella experimentet expanderar så har vi tagit hundratal steg tillbaka i utvecklingen.

Problemet är att de sk ”fredliga” muslimerna inte behandlar otrogna islamister som hittar på saker om vad den där muhammed och allah menar så som de behandlar såna som ”hädar” med muhammedteckningar o.dyl. för vem hädar mest egentligen? Den som ljuger(?) om att islam visst måste använda våld för att införa kalifatet och förtrycka otrogna eller nån som ritar några streck på papper? Det är verkligen märkliga prioriteringar de muslimer som tillåts representera alla muslimer har. Varför tillåter normala muslimer att dessa extremister för deras talan?

Istället tar de på sig offerkoftan och klagar på att ”alla muslimer är förföljda precis som judarna på 30-talet” när civilisationen inte accepterar våldsamma extremister. Vad handlar det om? Finns det ingen ryggrad inom umman? Har man så svag tro på sin egen religion, eller ”tolkning” av den? Hur kommer det sig att det är så lätt att skapa hatfyllda stämningar mot en stackars satirisk tecknare bland muslimer? Samtidigt kan trosfränder springa omkring och hugga huvuden av folk till höger och vänster och allt man hör brölas om är ”islamofobi” som om det var problemet.

3 svar to “Islam, mänsklighetens mest ”missförstådda” religion”

  1. Pica pica Says:

    Jag har försökt förstå islam då jag har flera vänner som är muslimer. Det första var naturligtvis att läsa Koranen. Jag fick hjälp om en troende muslim. Måste säga att det är den tokigaste, mest ologiska bok jag någonsin läst – och jag har läst många, många böcker.

    Även med hjälp av en muslim är det omöjligt att tolka den p g a hur den är utformad och motsägelserna i den. Jo, jag vet att om två suror står emot varandra så är det den senast skrivna som gäller. Jag tolkar det som om Mohammed blev surare och grinigare ju äldre han blev. De ”snällaste” surorna står nämligen först men tas ut av motsatsen senare.

    Jag har alltid blivit misstänksam när en företrädare för en religion (vilken som helst) talar om för mig att jag behöver en som tolkar för mig vad deras religion betyder – ofta är denna tolkning förknippad med ett bidrag (pengar) från min sida.

    Om man ser på hur Mohammed löste problemet när han ville ha något som han tidigare förbjudit i sin religion islam förstår man att hans efterföljare gör på samma sätt som profeten. När t ex Mohammed fick lust till sin styvsons fru (vilket var förbjudet) gick han iväg och fick en ”uppenbarelse” som sa att Allah godkänt det hela.
    Alltså, inom islam finns tusen eller miljoner undantag, om man anser sig vara en troende muslim, från deras egna lagar.

  2. Varg i Veum Says:

    Ja det här med ”abrogation”, det att man kan plocka som man vill i islams karamellåda beroende på tillfälle och muslim är fenomenalt komiskt. Hur förvirrad måste inte den där allah ha varit när han skapade sin religion? En normal gud hade naturligtvis utformat sin religion så att inga missförstånd kunde uppstå. Men å andra sidan är alla tre gudarna sådär i de tre stora religionerna, så det ska inte bara gnällas på lillebror Allah i den trojkan. Allah snyltade ju det mesta från föregångarna, Det enda man kan slå fast med säkerhet är att Allah inte är särskilt ”allvetande” såtillvida han inte är en sadist.

    Muhammeds bekväma uppenbarelser är ju en historia för sig som jag tänkt återkomma till när jag har tillräckligt med information🙂

  3. Pica pica Says:

    Till och med Aysha kom med en syrlig kommentar om hur ”lämpligt” Mohammeds uppenbarelse kom när det gällde styvsonens fru…


Kommentera

