Whattamistaketomakke.. som den italienske officeren sa…

Satt på twitter och hånade twittervänstern medan det i twittervänstern så hatade Uppdrag Granskning pågick (fast nu i ett ämne som tilltalar dem: kristendomshat) i brist på bättre. Får syn på ett tweet från någon som jag uppfattar som våldsamt komisk ironi av den svenska normen. Men det visade sig att han var en twittervänster som tog min fyndiga ironi på allvar (jag redigerar bort stackarens namn så han inte behöver skämmas ute i vardagen, jag vill ju inte bli anklagad för ”näthat” vetdu) Plötsligt, när han inser att jag, som är anonym, inte håller med honom så DÅ är plötsligt anonymiteten ett problem.

kennyfredman

Publicerat i fåntratt. 2 Comments »

2 svar to “Whattamistaketomakke.. som den italienske officeren sa…”

  1. Martin Says:

    Den som tror sig kunna tjäna pengar på åsikter är inte anonym. Den som drivs av debattlust och sanningstörst är anonym. För, vad bryr sig sanningen om person? Så småningom kommer sanningen hemsöka oss alla.

  2. Varg i Veum Says:

    Precis min inställning Martin! Jag anser mig inte vara viktig som person. Jag har inget ”attention whore-” behov av att framhävda min person och hur ”god” jag är. Jag som person, individ, är totalt ointressant. Jag är lika ointressant som Gudrun Schyman eller personerna bakom ”interasistmen” o liknande som ”vågar stå för sin åsikt” (bara för att samhällsklimatet gynnar deras åsikter märk väl! hade klimatet varit annorlunda så ifrågasätter jag om de ”stått för sina åsikter” öppet)

    Men framförallt har jag behov av min inkomst då jag jobbar inom en branch som påstår sig ha sk ”värderingar”. Vari en av ”värderingarna” är att suga ut så mycket pengar som möjligt till aktieägarna för övrigt. Jag jobbar som konsult och då blir mina åsikter förknippade med företagen jag jobbar åt enligt vänsterns irrationella värld, som vi de facto lever i idag. Vi har ju vänsterextrema (expo om jag inte minns fel) som ringt runt till företag för att ”informera” om anställda och dyl. som inte har samma sk ”värderingar” som Expo. vilket lett till att nättidningar fått sina inkomster reducerade för att annonsörer inte ska bli stigmatiserade, uthängda, av såna som personerna bakom Expo. Människor har blivit avskedade för sin åsikt, människor har blivit uteslutna från fackföreningar (och därigenom blivit förnekade samma skydd som andra arbetare) för sina åsikter. Notera ”åsikter” endast, inte deras faktiska handlingar.

    Jag har ärligt svårt att se vari den konkreta skillnaden mellan såna som personerna bakom Expo o.dyl. och deras motsvarigheter inom totalitära regimer skulle ligga.


Kommentera

