Senaste Pallywoodfilmen

Nu vet jag inte om denna film var i svensk media också. Jag surfar runt så mycket att jag kommer inte ihåg var jag ser allt, men känner jag svensk gammelmedia rätt så har de förmodligen visat den, naturligtvis utan att på något sätt som helst kontrollera källor. ”Palestinier” skulle väl aldrig ljuga och överdriva! ….väl? Varför titta en given häst i munnen liksom? Vi måste ju upprätthålla det rätta narrativet.

Men hursomhelst så berättar denna video om att nån muslim blir skjuten av de onda judarna, på ”Nakbadagen” av alla dagar! dagen då palestinierna firar att en del av deras släktingar fördrevs från Israel. Titta på denna hemska video där en stackars muslim blir skjuten.

När du gråtit färdigt och känt hatet mot Israel kan du titta på denna repetition en timma innan. (Edit 2014-06-02. har bytt ut det förra klippet mot en som ifrågasätter Pallywood lite mer ingående. Men även repetitionerna till scenen är med på slutet)

Kan rekommenderat denna länk för fler arabiska Pallywoodproduktioner.

13 svar to “Senaste Pallywoodfilmen”

  1. Jern&Betong Says:

    Tendensiöst kallas det när man letar stöd för sin tes istället för objektiva fakta.
    The Guardian skriver om de två döda stenkastarna med namn och ålder och refererar till uppgifter från sjukhuset. Den israeliska militärens officiella uttalande citeras i vilket de säger att två ungdomar dödades under ett våldsamt upplopp. Ljuger de också Vargen?
    http://www.theguardian.com/world/2014/may/20/video-indicates-killed-palestinian-youths-no-threat-israeli-forces
    Haaretz skriver om ytterligare en som sköts genom bröstet men överlevde, samt om elva som skadats av gummikulor. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.590861
    Menar du att dessa kartor också är falska? http://auphr.org/images/stories/maps/palminimuralfinal.pdf
    Märk väl att dessa händelser sker på mark ockuperad av Israel.

  2. Vickan Eremita Says:

    Föredömligt jern&betong. Fyra tummar upp av fem!
    Vargen får ta några varv till runt renhagen, här blev inga får rivna.

  3. Varg i Veum Says:

    Tendensiöst. uppenbart är att du vet vad ordet betyder. Inte bara jag som är det tydligen😉 du väljer att inte fortsätta citaten från Israeliska militären där de inte kan hitta några bevis på att ”live ammuniton” har använts.. Förresten bekräftar de bara att det kommit in rapporter (från ”palestinier” då) om att 2 dödats.””Later in the day, it was reported..:” På svenska blir det ”Senare samma dag rapporterades det att….” eller om vi tar google translate ”Senare under dagen rapporterades…” De ljuger således inte på något sätt. Varför frågar du en sån uppenbart dum fråga? Vidare säger de att filmen är kraftigt redigerad och att de inte sätter tilltro till den. Vilket är förståeligt med tanke på Pallywoods historia.

    Skulle dock vara intressant och höra din kommentar till den andra filmen som du av någon anledning inte kommenterar.

    Jag vet inte riktigt vad kartor från historien innan araberna förlorade sina 3 anfallskrig (och därmed marken) har med saken att göra? Lite sent att gnälla efter att man har förlorat. Bara o bita i det sura äpplet liksom. Lite som att vi finnar skulle börja gnälla om östra karelen och sydöstra näset (och då anföll ju inte Finland först ens).

    Anledningen till att jag inte köper Pallywoodproduktioner är att deras enda syfte är att uppvigla vänstern och folk som väljer att svälja allt som står i media utan något som helst kritiskt tänkande.
    Jag ska lära dig lite kritiskt tänkande.
    1. Blöder ”palestinier” extra lite? Om du tittar på filmerna så ser du inte något blod. Lite ketchup hade inte skadat för trovärdighetens skull. Så jäkla svårt är det inte att ha det med sig.
    2. Varför skulle israeliska soldater plötsligt börja skjuta riktiga kulor för att skjuta någon som går fredligt på en gata? Varför inte skjuta när de kastar stenarna? För att de är ointelligenta?

    Israeliska armén är inte dumma i huvudet. Vid varje sån här konstruerad ”demonstration” så tillkallas media för att dokumentera ”övergreppen”. Oftast är det så att inte mycket händer så Pallywood kallas in. Det är bra propaganda, men jag ifrågasätter varför det behövs tillverkas propaganda om nu israeliterna är så hemska judar de påstås vara?

  4. Jern&Betong Says:

    Militären får inte använda skarpa skott så varför skulle de bekräfta det när de inte heller letat och inte funnit några. Han som skottet passerade bröstkorgen på kan inte ha skjutits av gummikula i alla fall.
    Menar du att det är ok om de dog av gummikulor?
    ”The video clip which was released today has been edited, and doesn’t document the full extent of the event, nor does it reflect the violent nature of the riot.”
    De säger inte ”kraftigt redigerad” och inte heller att de inte sätter tilltro till den. Varför skriver du det? De säger att filmen inte visar hur våldsamma stenkastarna var och inte alls det som du låter påskina, att dödsfallen är fejk.
    Kartorna visar hur Israel har erövrat nästan hela Palestina sedan 1947. Alla krigen har startats av Israel utom det 1973 och då stod de israeliska trupperna redan inne på grannländernas territorium. 1914 fanns det 10 000 sionistiska bosättare i Palestina. Menar du att det de vuxit till 5 miljoner och nu är ägare till hela landet för att palestinierna angripit dem militärt?
    Både finnar och finlandssvenskar var så missnöjda med förlusten av Karelen att Finland deltog i Tysklands angrepp på Sovjet 1941 för att ta tillbaka de förlorade områdena. Nu misslyckades det. För övrigt är min vän från Karelen fortfarande bitter över förlusten av fädernesgården.
    Lyssna på dessa uppgifter direkt från källan. Om du är en ärlig människa får du en ny syn på konflikten. Om du är oärlig fortsätter du att propagera utifrån en uppfattning som grundar sig på en motvilja mot ett folkslag. Jag gillar dem inte heller men tillerkänner dem nationella rättigheter som alla andra folk. http://www.youtube.com/watch?v=2_3I-9kuWow

  5. Jern&Betong Says:

    Om engelskan är svår kan du aktivera textning som underlättar förståelsen.

  6. Varg i Veum Says:

    Jag ska kolla på din länk sen. Man jag väntar fortfarande på en kommentar om den andra filmen.

  7. Jern&Betong Says:

    I den andra filmen ser jag folk ta skydd bakom huset vilket tyder på att israelerna skjuter på dem. Grabben som ser ut att bli träffad av en gummikula liknar han som dödades senare. Samma flagga över axlarna. Eftersom han är ok lämnar ambulansen igen. Text och ljud har sionisterna lagt in.

  8. Varg i Veum Says:

    Kollade 4 minuter på filmen, ska kolla resten sen, men när han läser ur boken och säger att israelernas milis gick till ”oprovocerad attack” så vet man vad som komma skall. Det är liksom inte bara jag som är ”tendensiös” som sagt. Jag slår vad om att du tillhör dem som föreställer dig att palestinaproblemet började med FNs utropande av Israel?

    Fakta är att araberna i palestina var våldsamma främlingsfientliga rasistiska människor till stor del, som får svenska motståndsrörelsen och AFA att framstå som de mindre begåvade barnrumpor de är, när judarna fredligt började MASSINVANDRA till det som tidigare var Ottomanska riket (inte nåt ”palestina”) i slutet av 1800-talet. Så särskilt ”oprovocerat” var ju inte judarnas våld. Vilket visar hur dålig idé MASSINVANDRING är. Visst, vi skär inte huvuden av folk här som man gjorde där, men många ogillar den MASSINVANDRING som pågår idag och som vi ser resultatet av ständigt.

  9. Jern&Betong Says:

    Jag förstår varför så få läser din blogg och varför nästan ingen kommenterar. Gör du det?
    Jag gav dig en film där en av de som har mycket god kännedom om vad som hänt berättar under 29 minuter.Du orkade bara 4 minuter.

  10. Varg i Veum Says:

    Jag förstår att du känner dig smått kränkt eller nåt, eftersom du känner att du måste förminska i syfte att förolämpa, men jag vet inte, snart 400 000 besök tyder på att minst två eller 32 läser bloggen. Dessa tycker att det är värt att återkomma så jag tippar att fler läser den här bloggen än din? Att de inte kommenterar beror helt enkelt på att de inte känner för att kommentera. Förmodligen har de även läst mellan raderna att jag inte är särskilt intresserad av att ha en hyllningskör, att det är såna som dig som jag vill ska kommentera. Att kommunister och annat löst folk är så dåliga på att kommentera beror helt enkelt på att de inte har annat än känsloargument att komma med.

    *edit* känner (av erfarnhet) att jag måste förtydliga mig.
    Med ”såna som dig” menar jag inget nedsättande, menar mer en person som inte håller med mig.

  11. Varg i Veum Says:

    Vad gäller din analys av Pallywoodfilen så kan man ju bara säga att den är…tendensiös? Men du har naturligtvis rätt till din åsikt.

  12. Varg i Veum Says:

    Om du nu inte vill hänga på en sån här obskyr blogg så kan jag rekommendera ”Pettersson gör skillnad” som har flera miljoner besök. Första gången jag upptäckte dem för ett par år sen hade de bara fyra miljoner besök.

  13. Varg i Veum Says:

    Jern&Betong: Vad är din åsikt om mitt svar om de främlingsfientliga rasistiska muslimaraberna i Ottomanska riket och den judiska massinvandringen? Vad är din syn på ”judeproblemet” som följde därav? Var det fel med massinvandring just till arablandet?


Kommentera

