Svensk rättvisa vägrade sinnesundersöka sinnessjuk som experimenterade med kärnreaktor i köket!

Man tror knappast det är sant, trots att man är så luttrad av det svenska rättsväsendet. Här har vi alltså en psykiskt sjuk människa som käkar fem olika psykmediciner för att bl.a. slippa höra röster i skallen, och som suttit hemma och försökt experimentera med kärnkraft, bl.a. för att se om det går att göra atombomber av rökdetektorer.

Han blev åtalad och dömd till några tusen i böter, vilket då enligt svensk rättvisas ögon ses som typ ett pojkstreck. Till råga på allt vägrade rätten att undersöka om karln är lämplig att släppas lös i samhället genom att INTE undersöka hur väck han är!

*uppdaterat* efter att jag låtit känslorna styra tangentbordet och min förståelse av engelska så noterar jag att han visst blivit lite undersökt, men tydligen kom man fram till att det inte var så farligt med nån som hörde röster i kombination med lite kärnkraftsexperiment. Jag drabbades av gammal hederlig svensk PK-moralpanik helt enkelt🙂 Jag låter inlägget vara kvar då jag fortfarande anser att det är oansvarigt att svenska myndigheter tillåtit någon att experimentera med kärnkraft hemma i ett kök så länge. Vad har vi SÄPO till? Karln har ju beskrivit hur man gör atombomber (om hans info stämmer, men det kanske det inte gör?) Men kanske tänket man att han är så väck i skallen att det aldrig kan utgöra något hot, ”lite röster i huvudet har aldrig skadat någon oskyldig”…typ

Kommentera

