Varför är alla gudar (ja även lillebror Allah) så jävla ointelligenta?

Man kan ju undra då man läser t.ex. Bibeln eller den där koranen där det står att ”ingenting får ändras” av vad som står i böckerna. Men fakta är att budskapet ändras så fort någon gör en sk  ”tolkning” av vad som står där. Visst, de kanske inte suddar några ord här och lägger till några ord där för att ändra på det gudarna menade och ger ut helt nya biblar och koraner varje gång, men likt förbannat så ändras båda böckerna av uttolkarna.

Om nu gudarna inte skulle vara tillverkade av människor, hur kommer det sig att de är så jävla bakom flötet att de inte la till det för en normalbegåvad människa att det är förbjudet att ”tolka” texten som man vill.

Så kan vi härmed lägga ner allt skitsnack om att det är guds ord ”som inte får ändras”? För männen som skrev ”guds ord” skrev faktiskt inte: ”Tolka denna bok precis hur du vill, plocka russinen som passar dig”

Tydligen tror man själv inte på tramset med tanke på alla ”tolkningar” som måste  ”respekteras”. Därmed anser jag det vara klarlagt att religion är, och ska betraktas som, vilken hobby som helst. Religion och religiösa ska inte vara mer ”värda” än de som håller på med rollspel eller åker skateboard. De får gärna se sig heliga, men omgivningen ska naturligtvis ignorera denna formen av megalomani

10 svar to “Varför är alla gudar (ja även lillebror Allah) så jävla ointelligenta?”

  1. Allah Says:

    Jaha, testa att skriva EN instruktion som folk ska kunna följa i tusentals år själv då om det nu är så jävla enkelt.

  2. Varg i Veum Says:

    haha…jo, men jag går inte omkring och inbillar folk att jag är nån gud, en sån där ”allsmäktig” vetdu…

  3. Jahve Says:

    Det är hopplöst att försöka kommunicera med er människor. Vi skriver så noggrant precis vad vi menar men ni är för dumma för att förstå. Eller inte för dumma egentligen. Ni är för rädda. Ert problem är att ni klamrar er fast vid ert ego. Och när vi försöker ge er ett sätt att förhålla er till er förgänglighet så ignorerar ni vad vi säger. Så vi lägger in språk som ni kan tolka som att ni kommer få behålla ert ego, samtidigt som vi ger er varsin metod för att förlika er med ert egos förgänglighet. Men vad händer? Ni klamrar er fast i vansinnigheter och omöjligheter. Vi trodde att det var uppenbart att vi klädde våra sanningar i tunn förgyllning av sagor, för att trösta de som inte modiga nog att lyssna. Men om ni vägrar använda det ni redan vet när ni lyssnar på oss så finns det ingenting vi kan göra. Ni kan inte bygga världen ifrån våra ord. Ni måste komma ifrån att förstå världen först, sedan kan våra ord vara en hjälp på vägen.

  4. Varg i Veum Says:

    Tro mig kära gud, jag förstår inte alls vad ni menar med att det är ok att, bara för att det är en speciell tid i historien så var det ok att sätta på 9-åriga flickor. Var inte dina ord eviga? eller var ni bar fulla när ni dikterade? Förklara det enkelt och tydligt varför det var ok då men inte idag. Jag vet många som skulle vilja sätta på några utan att hatas på ett sätt som din profet inte hatades, tvärtom, han var ”perfekt” och hyllades för detta med ert hö..hö-godkännande.

    Nädu gud, jag hamnar hellre i helvetet, där hycklar man i alla fall inte. Den där djävulen verkar vara en reko kille man kan lita på jämfört med er.

  5. Frej Says:

    Helvetet finns bara på jorden. Ni människor har under hela er historia tänkt att flickor kan ha sex när de har fått sin första menstruation. Vi har blivit varse att några av er de under några generationer har tänkt annorlunda men det har varit så få och under så kort tid att vi knappt har lagt märke till det.
    Ett stort problem för oss gudar är att ni människor uppfann skriftspråket. Innan ni kunde skriva ner våra ord så var ni tvugna att memorera dem. Och återberätta dem för era barn som i sin tur återberättade dem för sina barn. På så sätt så kunde varje generation lägga till och tweaka och påverka våra ord så att orden passade för era förutsättningar. Varje folk vävde sin egen religion ifrån verklighetens hårda skola. Men så skulle ni gå och hitta på skriftspråket och världen gick alldeles sönder. Ord som värkts fram i en del av världen blev solidifierade och flyttade till helt andra delar av världen till andra grupper människor där de alls inte passade. Och skriftspråket gjorde att de blev svåra att anpsassa. Men det var inte vi som hittade på skriftspråket, det var en olycka ni gjorde mot er själva.

  6. Varg i Veum Says:

    Bah… ni är inga riktiga gudar. Riktiga gudar skulle naturligtvis förutsett ett sånt simpelt skitproblem som att skrift inte fanns och agerat annorlunda. Hur? frågar ni då säkert en liten sketen människa som mig. Svaret är: det är ni som är gudarna. Men nu får du faktiskt sluta skylla ifrån er. Ni har ”fucked up” helt enkelt.

    Varför inte stiga ner från tronen och be om ursäkt och fixa problemet som ni ensamt är ansvariga för? Lite fegt att skylla problemen på avkomman. Var en ”man” och ta konsekvenserna istället för att låta människan lida pga. er feghet.

  7. Kali Says:

    Jag tror du överskattar vår betydelse. Vänliga råd och inspirerande exempel och att dela med oss av en och annan insikt är allt vi någonsin aspirerat till. Vi kan inte ändra på er verklighet. Det kan inte ens ni själva.

  8. Lugus Says:

    Många av oss var människor precis som du från början. Jag till exempel var en boskapstjuv i östra Ukraina för sju tusen år sedan. Oräkneliga generationer gjorde mig sedan till vad jag blev, alla bidrog till att fylla mig med innehåll och vara folkens minne, en behållare för era erfarenheter och insikter. Jag är ni. Och ni är jag. Numera har ni börjat glömma bort mig. Men jag var många, jag hade mitt eget namn och mina speciella egenskaper för varje folk som mindes mig och fyllde mig med sitt innehåll.

  9. Erik Says:

    Framförallt tycker jag att muslimer verkar nöjda med väldigt lite.

    Det finns inga som lägger ner så mycket tid och kraft på olika trollerier, att be fem gånger om dagen slår precis varenda annan religion. Ändå får de ingenting tillbaka från sin Gud, fattigdom och efterblivenhet verkar vara deras enda skörd av det intensiva bönandet, verkningsgraden förefaller patetiskt låg. Judar och kristna lägger inte tillnärmelsevis så mycket tid på sådana viktiga ting men deras Gud verkar höra bön och han levererar, till skillnad från Allah som antingen är stendöv eller bara jävlas med de lättlurade muslimerna.

    Skärpning muslimer, ställ lite krav.

  10. Varg i Veum Says:

    Jag har förstått det som så att många muslimer närmast ser fattigdomen på jorden som en mätare på hur bra de kommer att få det i himlen. Hela islam verkar bygga på att i detta liv ska man göra som den där allah säger, belöningen kommer efter döden. Ju mer man lider, desto mer honung kommer det att flyta i floderna i paradiset…


Kommentera

