Facebookvän med en SDare

I SVTs Debatt diskuteras det faktum att några blockar FB-vänner som visat sig rösta på Sverigedemokraterna. En brun kropp som kallar sig Paloma berättar mycket känslosamt om hur hon tycker att hon ska ”ha rätt att vara arg” och blocka folk som avslöjats som SD-röstare.

Det fick mig och fundera på min egen situation. Nu är det inte många som vet hur jag röstar, det är bara några ”likasinnade” och en kvinna (syrian) och ingen av dem använder facebook, men av det jag sett på min personliga FB-sida så skulle jag tippa några skulle avvännifiera mig. Då jag av alla mina ”vänner” på FB inte har valt själv (genom att kontakta dem för att bli ”vän”) mer än ett par, skulle jag inte bli särskilt upprörd. Alla de har jag lagt i listor som aldrig syns i mitt flöde ändåså. Jag är nämligen inte så intresserad av att se bilder av deras ungar och hur de berättar hur fantastiskt de påstår att de har.

Personligen förstår jag inte varför det skulle vara så kontroversiellt med att människor som styrs av sina känslor blockar folk på Facebook? Det visar bara deras nivå, om någonting är det ju någonting bra att slippa såna i sin vardag. Går som inte att diskutera med känslor.

2 svar to “Facebookvän med en SDare”

  1. Nvigare Says:

    Redan efter förra valet förlorade jag en estnisk vän som visade sig vara en femtekolonnare som idogt arbeta för att hjälpa invällare på svenskarnas bekostnad. Men det var jag som sade upp kontakten.

  2. occidentfaust Says:

    Jag gör tvärtom! Personer som inte kan acceptera att andra hyser andra åsikter än dem själva försvinner illa kvickt.


Kommentera

