Sluta tramsa med religiösa extremister!

Inte bara islam har sina fanatiska galningar, även judarna lider av dem. Anledningen till att vi inte hör så mycket om dem handlar ju dels om att det förmodligen är sk ”antisemitism” att kritisera deras sjuka variant och dels för tramset om ”respekt för religion”. Men att det var israeliska flygbolaget El Al kan nog ha spelat in också. Bra och veta så man kan undvika dem. Förhoppningsvis har andra bolag mer respekt för sina kunder.

sk ”ortodoxa judar” vägrar sätta sig ner i planet då deras  föreställningar som de kallar ”religion” förbjuder dem att vara i närkontakt med kvinnor. Varför slängdes de inte ut från planet direkt? För att de var ”religiösa”? De andra passagerarna fick nu lida i elva timmar tack vare att dessa på många sätt efterblivna människor ska ”respekteras”.

Vad är skillnaden mot när nån fyllskalle ställer till med liknande scener?

Tack vare att PK nu har normaliserat muslimsk extremism i samhället så känner andra extremister att de kan trycka upp sina fula trynen.

4 svar to “Sluta tramsa med religiösa extremister!”

  1. Pica pica Says:

    Såg en dokumentär om dessa ortodoxa judar i Israel. Tydligen lever de separerade i egna stadsdelar. Lika efterblivna som vissa muslimer när det gäller kvinnor. De förde ett väldans liv om kvinnor klev på bussen i fel ände.

    Ställer mig osökt frågan varför dessa extrema av olika ”religiösa” inriktningar tror att världen ser ut som den gör? Att det är nödvändigt med både män och kvinnor, att den t o m fungerar bäst så. De försöker göra män till en annan högre ras som ska leda kvinnor!? Det finns faktiskt matriarkat som fungerar bättre, mindre krig åtminstone.

  2. AMH Says:

    Ja är det någon religion som är full av fanatism, mysticism och liknande så är det judendomen. Bara se på de ortodoxa som de ser ut! Jag brukar gå på i 220 km/h om islam men judendomen med alla dess olika inriktningar är en extremt märklig religion. Men det är ju inte ofta någon tar upp ämnet, så det tycker jag var bra att du gjorde. Mig har man kallat rasist, fascist och nazist i 20 år så det bryr jag mig inte om en enda sekund vad man ev. säger om min inställning till judisk extremism. Att det ska läggas likhetstecken mellan kritik mot extremism och fanatism i judendomen och antisemitism, det är ju helt idiotiskt och redan där dör ju diskussionen i vanliga fall. Smakar man på ordet antisemit så är ju beteckningen semit inte lika med jude utan det är ju många andra folkslag som kan och ska betecknas som semiter. Araber kan benämnas som semiter osv. Judarna har gjort ordet antisemitism till sitt varumärke och det är egentligen inte helt ok. Jag som varit i Israel kan ju säga att fanatismen gör sig påmind nästan överallt. Det är konstiga seder och användning av vissa maträtter som rena häxkonsten. Sen har vi ju Kabbalahn, den judiska mysticismen och det är ju ett kapitell för sig själv. Många ockultister har gett sig på den men utan resultat och det för att det är rena smörjan. En banal sifferlek som exellererar till att röra vid astronomi, numerologi och vanlig ockultism. Det är också ett vidskepligt folk och de har mängder med olika sätt och vis att ta sig ur situationer o dylikt. Sen får vi ju inte glömma att det funnits judisk terrorism och det har hänt ett flertal attacker mot muslimer från judiskt håll men det talas det inte om ofta. Men på det hela är det ett intressant folk och sen kan man ju tycka vad man vill om mediekoncentration, nomenklaturer och ”kartellverksamhet”.// AMH

  3. Varg i Veum Says:

    Det här med ”antisemitism” är ganska intressant. Det är i sanning ett varumärke. Ett varumärke som muslimer nu försöker snylta på genom att ha skapat hittepåordet ”islamofobi”. Själv har jag inte ”gett mig på” judendomen så mycket för jag känner inte till mer om det än vad som står i gamla testamentet så jag har ingen speciell kunskap om den religionen, jag har slängt den i samma soptunna som kristendomen och islam. Mycket beroende på att jag inte har upplevt judendomen så mycket ”in your face” som de två andra efterföljarna. Ur min synvinkel har judarna den goda smaken att inte fäkta med sin penis framför ansiktet på mig, om man säger, men jag har inga illusioner om att den religionen skulle vara mer värd än de två andra modifierade kopiorna.

  4. AMH Says:

    Jag håller med om att en del slänger religionen mitt i ansiktet på folk och det är ytterst beklagligt då det på sikt får folk att bli ointresserade och nästan förbannade på religion. Det är synd för det är intressant, skönt för själen och får, i alla fall min, dödsångest att gå i exil. Men fanatiker i alla läger, det är samma skrot och korn och den sekterism som omger många religioner, främst östasiatiska, det får mig rent av att må dåligt! Men om man är en vanlig människa så räcker Nya Testamentet att ha att luta sig tillbaka på. Sen kan koranonanisterna och Plymouthbröderna sitta i sina källare och planera nästa undergång eller Messiahs återkomst.//AMH


Kommentera

