Statstelevisionens ”Runda bordet” om de där ”rasisterna”

Jag sitter i detta nu och tittar på programmet ”Runda Bordet” i SVT2. Jag måste säga att jag älskar den. Människorna som sitter där och håller med varandra bekräftar mina ”fördomar” om svensk antirasism. Vi har Nyrasisten Sabuni som sitter och orerar om den genetiska rasismen som finns i en människa med vit hud. Bengt Westerberg (ni kommer ihåg 90-talets Lars Ohly som så vuxet gick ur TV-studion när en åsiktsmotståndare skulle delta?)

Man sitter där och är rörande överens om att de själva, deras handlingar och deras föreställningar, som delar av dagens makt , dagens norm de är, inte har någon som helst skuld till att ”fascismen växer”. Tills såna människor ser sin egen skuld, tills de ser att de är, om inte det största, så en stor del av problemet de påstår sig bekämpa. ”Fascismen” kommer att fortsätta att växa så länge såna människor fortsätter att vandra i samma spår..

Nu väntar vi bara på när ”rasister” får sitta och vara överens om dessa självutnämnda ”antirasister” lika oemotsagda vid runda bordet i SVT som är ”fria och oberoende” och ”opartiska”.

4 svar to “Statstelevisionens ”Runda bordet” om de där ”rasisterna””

  1. Pica pica Says:

    Försökte titta men blev lätt illamående över dessa ”experter”. Lever de i en annan värld?

    Riktigt spysjuk blev jag häromkvällen över Ardalan Shekarabi som använde ordet ”tillit”. När diskussionen gällde vad Jimmie Åkesson ansåg svenskhet vara tänkte jag på det ordet. Idag finns ingen tillit kvar, då blir man garanterat blåst som den tjej som erbjöd en stackars EU-migrant en sängplats och blev av med sina grejor. Ardalan snackade som Özz gör i sitt presidenttal mycket om vårt lands gemenskap och tillit till varandra. Blev prejad av ett par zigenare häromkvällen på en parkeringsplats och skrek tills de stack. Jag blir så förbannad över all den tillit till medmänniskor vi förlorat därför att detta förändrar min frihet och den jag innerst inne är.

  2. Argus Says:

    Med tanke på min fortsatta mentala hälsa så avstår jag mer än gärna från denna typ av ”program”.

  3. Pica pica Says:

    En av ”experternas” sista ämnen var hur vi skulle samlas och hålla ihop och vara lika utan att använda det fula ordet nationell!!?? Får de betalt från EU och Junker?

  4. Joy Says:

    Det är märkligt att muslimer alltid måste få ha en kultur, deras stater ska få vara ‘nationella’ på de egna villkoren, bara för att nämna några exempel. Iniuter har lyckats få sina krav på särdrag och land tillgodosedda. Svenskar ska utplånas till varje pris, det är fullständigt obegripligt.

    Så fort en ‘rasifierad’ kommer i kontakt med en vit så uppstår så mycket hotfullt att jag inte alls begriper varför de befinner sig i Sverige. De borde fly om det är så farligt att leva här som de påstår!

    Man ska inte bita den hand som föder en, brukar det heta. Massinvandrare och deras kramare både biter och spottar bildligt på oss svenskar. Varför skapar de inte sitt drömland någon annanstans, så får vi svenskar ha vårt land kvar. Jag deltar i ett otäckt experiment som liksom skolans kemilärares ofta gick åt pipan och han fick minimera ‘skadan’. Detta experiment kommer att explodera rakt i ansiktet på oss och skadorna blir enorma!


Kommentera

