Bilden som säger inte så lite om den muslimska gemenskapen

2015-01-18_00-08-07

8 svar to “Bilden som säger inte så lite om den muslimska gemenskapen”

  1. Vickan E Says:

    -1.
    Motivering: meningslöst.

  2. Pica pica Says:

    Och dessa jihadister tar vi emot i parti och minut i Sverige? Nu vill Mona & Co. har en massa pengar till att avtraumatisera dem genom snack och omsorger. Aldrig blir de normala. Inte mina skattepengar, tack!

  3. Varg i Veum Says:

    Vickan, varför är motivering meningslös? Är det för att du inte förstår bilden och vad den säger eller tycker du att den inte belyser prioriteringsordningen hos den muslimska umman på vad de blir upprörda över? Synd att du inte kan argumentera för din sak, men det är ganska vanligt tyvärr hos mina meningsmotståndare.

  4. Erik Says:

    Förstår inte hur de kan veta att det är Muhammed som är avbildad? Hela begåvningsreserven (tänker inte beskriva vad -reserv betyder) i MENA heter ju Muhammed och kan tänkas vara just den som är avbildad.

  5. Varg i Veum Says:

    Om tecknaren säger att det är profeten muhammed som avbildas så ska den nog uppfattas som en avbild av muhammed. Men vad muhammedisterna väljer(?) att missförstå är att tecknaren inte säger att det är alla muslimers muhammed som avbildas utan jihadisternas – föreställning – om muhammed. En föreställning av någonting är inte objektet i sig. Det kan vara en komplicerad tanke har vi förstått på reaktionerna.

    Det är denna oförmåga att förstå abstrakta tankar som gör att våld och protester från muslimer uppstår. Muslimer, i alla fall de som protesterar mot några pennstreck, har inte haft kulturen att se nyanser, vilket gör att vi har denna ”clash of civilisations” när de kommer i kontakt med kulturer där allt inte är lika svart och vitt som hemma.

  6. Pica pica Says:

    De har ingen humor heller. Eller, en konstig humor. Såg deras humorgalleri där judarna hör till favoriterna. Enl muslimer är judar svartmuskiga och mycket små (i jämförelse med araber) och har en stor krokig näsa. Såg en bild där en jude mördar små arabbarn för att baka kakor av deras blod.

    Har också upptäckt att om jag skämtar på min egen bekostnad skrattar de sig fördärvade men tar det som den värsta personliga kritik om man skojar om dem.

  7. Varg i Veum Says:

    Jag tror så här: varje kultur har sin egen humor. De tycker säkert karikatyrer av judar är jätteroliga eftersom de görs i en kontext av att judar är fienden. Om vi massinvandrade till muslimland på samma sätt skulle vi inte tycka att det var särskilt rolig humor då de flesta av västerlänningarna inte anser att judar är fienden. Svårare än så är det inte. Kulturen där är mig alltför främmande så jag skulle aldrig kunna assimileras där. Därför skulle jag aldrig få för mig att ens fly dit så länge kulturellt närmare länder finns till hand.

  8. Pica pica Says:

    Men jag kan tycka att engelsk humor är kul!?
    Jag tänkte bara på (tror det var på Petterssons) all den humor/satir som gjordes i muslimska länder och menar att den är mycket med förnedrande mot judar än t ex Charlie Hebdo utan att judarna i hela världen råkar i uppror och mördande.


Kommentera

