Södertörns högskola och uniformsrasismen

Polishögskolan i Stockholm har flyttat till det ökända Södertörns högskola. Detta för att:

”I Södertörns högskolas campusmiljö i Stockholm ges framtidens poliser de bästa förutsättningarna för att klara sitt yrke. Här kommer polisstudenter att formas i sin yrkesroll i den verklighet de ska arbeta i. ”

I ”mångkulturen” alltså. Kanske ska de lära sig hur klientelet ser ut och fungerar i ”verkligheten”? Det har redan satt sina spår på utbildningen. Poliserna får inte bära uniform hela tiden, utan bara ”när utbildningen kräver det” Det är inte svårt att tänka sig varför sådan regel har införts. Förmodligen skulle det provocera det multikulturella klientelet och diverse vänstersvans som går och arbetar i skolan. Vi har ju en berömdhet som nyrasisten Tobbe Hubinette t.ex. Men kan också vara för deras egen säkerhet. Huruvida muslimska uniformer, slöja t.ex. provocerar framgår inte, jag kan iaf inte hitta något om det i deras regler.

5 svar to “Södertörns högskola och uniformsrasismen”

  1. Elaka gubben Says:

    Jag brukar insämma i allt du du skriver men nu anser jag mig nödgad att ge dig en
    ”tillrättavisning”.Södertörns folkhögskola är i praktiken södertörns folklågskola där
    polisaspiranterna får den sista finslipningen i hjärntvätt för att klara alla PK svar när
    dom inte utför polisarbete.
    Polsarbete blir nu att predika genusidioti och bög och flata propaganda,allt annat
    blir sekundärt.Polisarbete kommer inte att prioriteras.
    Nej,nu är sista spiken islagen i den svenska poliskårens kista.
    Katastrofen närmar sig med stormsteg.

  2. Varg i Veum Says:

    Ibland har även jag fel… noterar förutom din kritik att jag hade en freudiansk felskrivning i rubriken när jag skrev ”folkhögskola” istället för ”högskola” ändrade det nu för rätt ska vara rätt…

  3. Elaka gubben Says:

    Hoppas att du inte tog illa upp för som du förstår är det ju från den skämtsamma sidan.

  4. Varg i Veum Says:

    Nej för tusan, det syntes på lång väg att det var skämtsamt🙂 Jag tar heller inte illa upp av riktig kritk om den har substans. Tvärtom!

  5. Lars P Says:

    Lustigt resonemang från ”högskolans” ledning att man bara skall bära uniform när utbildningen kräver så,vem/vad avgör när detta krav infaller.
    Kan man ha samma resonemang inom militären,bara uniform när utbildningen kräver så ?
    Stackars poliser säger jag bara !


Kommentera

