Granskning Sverige problematiserar problematiserarnas problembeskrivningar

Mycket bra problematiserande fråga som utmanar normen – att när reklam för insamling till svält- och krigsoffer visas så är det bara stereotypiska svarta eller mellanösternfolk som visas. Aldrig några välmående vita. Någon gång har man sett reklam där man vänt på begreppen och försökt bryta normerna genom att vända på steken och visa ”tänk om det var ditt barn”-varianten. Men till 93% så förlitar man sig på afrikanska stereotyper. Lyssna när den vita medelålders priviligerade kvinnan får bråttom till ett möte. Det är förövrigt intressant och notera att de flesta som Granskning Sverige ringer har jävligt många möten hela tiden.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: