Arbetarrörelsens hyckleri..

Rebecca Uvell är Sveriges Slöseriombudsman som kritiskt granskar vad politikern gör med pengarna de tilltvingat sig i solidaritetens namn. Sådant retar naturligtvis vänsterkrafterna.

Klepke kallar alltså alla privata välfärdsföretag för tjuvar. De STJÄL skatter. I linje med Margot Wallströms retorik på torget i Sundbyberg i valrörelsen alltså, där hon kallade Alliansens politik för ”väpnat rån”.

Det ännu mer anmärkningsvärda tycker jag är både bristen på någon humor och självdistans och att det är JAG som är otrevlig plötsligt. Jag blir så less på att vänstern tror att de kan använda vilken retorik som helst men när man bemöter den på samma nivå blir de förbannade och/eller ledsna i ögat.

Kan man inte leken tåla ska man inte leka alls. Men det här med olika regler för dem och för oss andra går som en röd tråd och jag ska strax förklara vad jag menar. 

Den här diskussionen gjorde mig hur som helst nyfiken på Tidningen Arbetet så jag gick in och kollade lite på deras egen ekonomi. Arbetet ägs av aktiebolaget LO Mediehus där LO är enda ägaren.

Läs det intressanta synliggörande av arbetarrörelsens hyckleri på hennes blogg

Publicerat i kontrarasism. 1 Comment »

Ett svar to “Arbetarrörelsens hyckleri..”

  1. Karl-Otto Hultström Says:

    Om M Wallström kan kalla Alliansens politik för väpnat rån (Sundbybergs torg). Vad ska då regeringens politik kallas ? Våldtäkt på Sverige ?


Kommentera

