När ska muslimer lära sig någonting om Islam?

Det sägs att vi ”islamofober” inte kan någonting om islam (det är därför vi är sk ”islamofober” har jag förstått) Men fakta visar att muslimerna själva inte verkar kunna så mycket mera själva. Än ska koranen ”tolkas” hit och dit av diverse sk ”lärda” än ska man inte ta sharia på allvar eftersom det finns så ”många tolkningar” än mindre ska man ta haditherna på allvar eftersom de bara är hörsägen som (när det passar) bara har ”tolkats fel”. Eller jo, ibland ska man ta koranen, lärda och hadither på allvar – när de passar agendan man har. När man som utomstående påpekar inkonsekvenser så möts man av de sedvanliga undanflykterna: ”Du förstår inte” eller ”Du måste läsa koranen på arabiska” eller, ”den översättning/tolkning du läst är fel” eller ”men en del lärda säger….”

Tro det eller ej, men det finns tydligen en troende muslim som är öppet homosexuell. Och han är imam till råga på allt. Att han lever fortfarande får mina fördomar att komma lite på skam😉 Hursomhelst så låter denna homosexuella muslim berätta för oss att det står ingenting i koranen om att eller hur man ska straffa homosexuella. Som om det har någon betydelse om vad som i klartext står i koranen eller inte? allt är till för att ”tolkas” och tolkats har det gjorts. Man har till och med skapat en hel jävla lagbok baserat på några stollars tolkningar (det komiska blir ju att dessa tolkningar tolkas i sin tur så som den passar situationen :))

Sharia kallas den. Sharia är någonting som de allra flesta muslimer inte har någonting emot om de fick bestämma. Sharia har uppkommit ur koranen och muhammeds påstådda liv. Det finns mig veterligen inte en endaste liten troende muslim, fram tills nu då, som förkastar sharia eller haditherna som lögner som man inte ska bry sig om, ens så att man kan plocka körsbären ur dem (så som islamofiler och muslimer gör) utan tvärtom skulle jag tippa att de allra flesta muslimer anser att sharia är någonting bra och haditherna är inga lögner eller påhitt om den där profetens påstådda liv.

Den hära homosexuella imamen säger de facto att sharia inte är guds lag, om det nu inte är så att det verkligen finns många sharia som gud uppenbarade för dem som hittade på skiten. Om han nu inte plockar körsbär för att motivera sig själv till att tro på uppenbart böghatande gud och bara tror på de delar som passar honom. Jag skulle tippa på att det är det sistnämnda, eller så har han inte läst koranen. Vad den där allah tycker om bögar är ganska välbelagt i koranen och detta faktum speglar sig i Sharia. Men, det är väl som med vartenda ord i den där boken att allt kan tolkas till det man vill? Eller kan verkligen en och halv miljard flugor ha fel om skit? Hur kommer det sig att ”de allra flesta” muslimer tolkar lika fel som sharia? Kan man verkligen skilja koranen från Sharia så godtyckligt som han gör?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: