Vänsternjournalisters subtila hot mot skribent

Julia Caesar är en fd. journalist som är kritisk till dagens vänsternorm i invandringspolitiken. Som alla vet är det inte så hälsosamt att vara negativ till vänstern i denna fråga. Därför har hon valt att vara anonym när hon skriver sina kritiska texter.

Detta synsätt respekteras naturligtvis inte av makten i form av vänsterns journalister Niklas Orrenius och Annika Hamrud som gjort efterforskningar och hittat Julia (och därmed har hon utan några som helst tvivel hamnat i vänsterextrema Researchgruppens arkiv över kommunismens fiender) Niklas Orrenius har tydligen gått så långt som att personligen hotat Julia genom att fysiskt invadera Julias privatliv.

Ungefär på samma sätt som Niklas Orrenius eller Annika Hamrud förmodligen skulle känna sig hotade ifall ”journalister” från Nordfront knackade på hemma hos dem för en intervju eller fick reda på att de höll på och kartlägga dem.

Läs Julia Caesars vittnesmål om hoten på Snaphanen

Några månader går. Jag börjar känna mig lite lugnare. Men det ska bli värre. Det fjärde oannonserade hembesöket sker måndagen den 24 augusti och blir det värsta hittills. Jag befinner mig i stugan i skogen. Dagen innan har jag publicerat en krönika som innehåller skarp kritik både mot regeringen Löfven och den tandlösa oppositionen.

Klockan är kvart över tre på eftermiddagen. Jag sitter och pratar med en väninna på Skype när det knackar på dörren. Nu har jag lärt mig att alltid ha dörren låst och nyckeln på insidan. Jag måste alltid vara på min vakt. Bilen är också alltid låst.

Genom en springa i köksfönstret ser jag en okänd man på trappan utrustad med kamera med ett långt objektiv. Jag förstår direkt vad det är frågan om. Går tillbaka till min fåtölj och fortsätter prata med min väninna. Jag har inte för avsikt att öppna dörren och släppa in de objudna besökarna.

*edit* Har under dagen sett i olika kommentarsfält lika subtila men även uppenbara hot mot dessa två vänsterjournalister. Det är naturligtvis lika hjärndött som deras hot. Det är helt ok att vara upprörd över deras förföljelse av en person som helt uppenbart, bara genom det faktum att hon är anonym, inte har något som helst intresse av vänsterjournalister i hasorna vilket dessa två typer naturligtvis förstått men skitit i det, men att bete sig som dem är inte så intelligent. Sänk er inte ner på vänsterns mentala nivå.

Kommentera

