Kommer ni ihåg det döda barnet på stranden, här är sanningen om propagandan

Igår orkestrerades det en känslokampanj för att hetsa till hat mot EU för att de inte automatiskt släpper in alla muslimer som säger sig fly från krig. Man letade upp en bild som skulle väcka känslor så att folk skulle bli upprörda och uppfyllda av känslor så att deras kritiska tänkande lades åt sidan.

Visar sig att barnet inte alls dog för att de försökte fly så som svensk agendamedia och resten av medieindustrin ville få det till för att hetsa och uppvigla. Pappan behövde nya tänder och de beslöt sig för att ta en gummibåt till Grekland för att få dem gjorda.

Så, vad ni läser i svensk agendamedia och dess motsvarigheter på nätet ska ni ta med en nypa salt. Var kritiska, de är agendajournalister oftast. Deras agenda är att manipulera fram känslor, ungefär som George Bush gjorde när han skulle tillverka medgivande för invasion av Irak, ungefär som Kuwaits miljardärer gjorde när de hittade på nån historia om att irakiska soldater som invaderat Kuwait ”slet barn ur kuvöser”. Så när du läser i svensk agendamedia om någonting som väcker känslor, var medveten om att du håller på och blir manipulerad.

*edit* Jag ska ta tillfället i akt att göra en liten avbön för min hårda ton och lite för snabba slutsats. Det låg mer bakom detta än vita tänder. Skulle ha studerat lite längre, men jag ville föra fram min poäng fort. Men jag håller fast vid att agendamedia ska inte komma och skriva ”cynism” på folks näsor. Vad annat är det att vinkla historien och skapa ett jippo av ett barns död? Jag ÄR cynisk, men jag erkänner det åtminstone. Jag vinklar åt andra hållet, det erkännes. Jag är inte mer eller mindre sanningsenlig eller mindre propagandör än gammelmedia och divers vänstertomtar.

Ett svar to “Kommer ni ihåg det döda barnet på stranden, här är sanningen om propagandan”

  1. Döda flyktingar säljer lösnummer och öppnar våra hjärtan | Asylkaos Says:

    […] Det döda barnet och sanningen. […]


Kommentera

