”Precis som på 30-talet!”

Idag ska jag synliggöra och raljera över en av dagens mest populära myter och floskler som makthavare som Henrik Arnstad, Malena Ernström (ni vet hon som sjunger opera?) och Torbjörn Jerlerup gjort till sina mantran och aldrig, och då menar jag aldrig missar chansen att spy ur sig i tid och otid.

Det är mycket jag inte förstår i hatet mot judar så jag sitter och tittar på en pro-nazistisk klipp o klistrafilm som heter ”Adolf Hitler The gratest story never told” En fem timmar lång best! Jag har förstått att den är populär i anti-sionistiska kretsar. Jag vet nu inte hur mycket som är sant i den, men de visar och citerar tidningsartiklar och nyhetsinslag från 30-talet. Eftersom nu såna som som Henrik Arnstad och Torbjörn Jerlerup hänvisar till såna så måste de ju vara lika sanna även när nazister hänvisar till dem, eller hur?

En intressant sak som jag inte visste så mycket om var den om ”Haavara-agreement” där sionister faktiskt samarbetade med Hitler för att flytta judar till det brittiska protektoratet ”Palestina” på 30-talet. Jag förstår nu varför sionister, med den agenda de hade om att flytta ”hem” gick med på det, men inte varför Hitler gjorde det. Men kanske jag är alltför insnöad på post-krigspropaganda?

Hursomhelst så kan jag äntligen ansluta mig till de så populära floskelspridarna Arnstad och Jerlerup:

”Det är precis som på 30-talet!” idag!

Det var en ”flyktingkatastrof” då också. Det pågår en folkförflyttning idag också. Likt muslimerna i protektoratet blir många idag sk ”främlingsfientliga” när det kommer för många – precis som på 30-talet!. Det som är skrämmande är att ”man inte lärt sig någonting av historien” (hmm… kan man säga ”precis som på 30-talet!”  efter den floskeln? Blir det inte dubbelfloskel då? är det språkligt korrekt?)

Det som hände och händer i Palestina kommer ju att hända här också naturligtvis – precis som på 30-talet!. Muslimerna kommer att dela upp Sverige där svenskar får leva bakom murar och inte kan träffa släktingar. Kommunistiska terrorister kommer att skjuta hemmagjorda raketer för att provocera fram flygattacker så att civila dör och Sverige kommer att få FNs sympati, kanske till och med en alldeles egen, smått rasistisk, organisation som bara hjälper etniska svenskar?

Vi har ju redan fått lära oss att i och med att SD kom in i riksdagen – precis som på 30-talet! så är inte gaskamrarna långt borta – precis som på 30-talet!. Eftersom historien alltid upprepar sig när man inte tar lärdom av den så kommer ju detta också att hända. Sverige kommer att bli ett nytt Palestina! – precis som på 30-talet!

Publicerat i stolligheter. 1 Comment »

Ett svar to “”Precis som på 30-talet!””

  1. Martin Says:

    Inte riktigt precis som på trettiotalet ännu.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gulag
    https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Purge
    https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Trials

    Fast litet grann ändå:
    https://en.wikipedia.org/wiki/New_Soviet_man


Kommentera

