Massinvandringsförespråkare går bananas

Har sett i sociala medier, ni vet hos de där gaphalsarna som gammelmedia hänvisar till som om de vore en röst för annat än en bunt med diverse vänstertyper, att diverse fåntrattar blivit upprörda över att Danmark beslutat sig för att behandla flyktingar och såna som påstår sig vara flyktingar likvärdigt som oss som redan bor här. De kommer att ”beslagta” immigranternas pengar.

Det där med att ”beslagta” är naturligtvis nån twitterpropaganda från twittervänstern. Vad Danmark ämnar att göra är att immigranterna ska, precis som vilka socialbidragstagare som helst, först avyttra allt av värde innan de får bidrag. Om jag skulle bli arbetslös och inte kunna försörja mig så har jag rätt till socialbidrag (efter att a-kassan tagit slut) men först efter att jag sålt allt av värde. Bostad, bil, aktier, tömt ev. sparkonte osv. osv. Jag ska vara helt utblottad innan jag får nåt socialbidrag.

Dessa massinvandringsförespråkare, som gärna slänger sig med floskler som ”allas lika värde” och liknande trams, anser alltså att en ”flykting” är mer ”värd” än andra? Men å andra sidan är det där Danmark. I Sverige skulle myndigheterna inte ens komma på tanken att behandla immigranter som om de vore lika lite ”värda” som oss andra. Då skulle twittervänstern gå verklig bananas.

2015-11-15_18-14-54

Kommentera

