Köp den innan inkvisitörerna upptäcker den

*uppdaterat*

Nu har jag läst ”de utvalda” av John Borg. Och jag rekommenderar den inte.

Dåligt skriven historia om ett par ”gubbar” som sitter och äter mat och lyssnar på klassisk musik. Den ena berättar någon historia om nån rysk kvinna som skulle ha spelat in nåt hemligt möte om hur invandringen skulle ökas för att möta den förmodade framtida arbetskraftsbristen och hur de rika länderna vill åt u-ländernas naturtillgångar. Invandringspolitiken och länsandet av naturtilllgångar skulle då hänga ihop på något sätt, oklart hur.

Förutom den dåligt underbyggda konspirationsteorin så är den full av särskrivningar. Boken är på 82 sidor och tar man bort den dåliga historien om de två ”gubbarna” som sitter och äter mat och lyssnar på klassisk musik så får teorin plats på en kvarts A4. 150 buck åt helvete… bah..

4 svar to “Köp den innan inkvisitörerna upptäcker den”

  1. Pica pica Says:

    Då jag är en veritabel bokmal och besöker länsbiblioteket flera gånger i månaden brukar jag beställa intressanta böcker som inte finns i utbudet. T ex beställde jag Robert Spencers ”Did Mohammed exist” för länge sedan. Behöver jag säga att den inte har köpts in? Ännu ett bevis på den politiskt korrekta censureringen.

  2. Bertil Karlsson Says:

    Har läst den och alla internetlänkar som refereras i boken.Tydligen är svenska politiker kompisar med stor kapitalister som är släkt med media ägare. Flyktingar tas till Sverige på skattebetalarnas bekostnad för att rensa områden för exploatering. Avslöjanderan är smart inbakade i en lite naiv aningslös historia liknande den vi skattebetalare alltid matas med av media om att vi måste ta hand om all jordens fattigdom.
    Helt klart läsvärd med bästa politiska avslöjandet som bygger på fakta och statistik.

  3. Kristin Says:

    Till Pica pica
    Jag har lagt ett inköpsförslag om De utvalda på mitt lokala bibliotek. De har nu gjort en beställning.
    Pär Ströms bok, Mansförbjudet, Susanna Popovas Elitfeministerna och Julia Caesars Världsmästarna är andra exempel på böcker som de köpt in eller fjärrlånat till mig.
    Om de väljer att inte köpa in de böcker du beställt så skriv ett mail och fråga om anledningen.
    Ge aldrig upp!
    Hälsar en likasinnad biblioteksbesökande bokmal, dock ej skata.

  4. Margareta Says:

    Till Kristin
    Jag förfor likadant o har aldrig tidigare fått avslag på någon av mig föreslagen bok men igår blev jag uppringd av en nyanställd biblioteksföreståndare som sa att denna bok skulle inte få köpas in under det sedvanliga tramset om främlingsfientlighet/rasism. Han påstod att trots att Adlibris säljer boken fanns inget bibliotek i landet som köpt in boken o hänvisade till eget köp.På min fråga varifrån han fått detta omdöme om boken visade det sig att det var hans egen o det utifrån att själv inte ha läst boken. Han censurerar alltså egenmäktigt utifrån våra skattemedel. Om nu ditt bibliotek köper in boken så vore jag tacksam om du uppgav vilket bibliotek då ju fjärrlån kan genomföras.


Lämna en kommentar