Varför finns Sverigedemokraterna?

Nån på Aftonbladet har haft en ”eureka moment” kommit fram till att det kanske inte är så intelligent att tro att alla som inte tycker som dem är rasister per automatik.

Vad dylika individer bör göra är att fråga sig varför Sverigedemokrater överhuvudtaget existerar? I dagsläget tycks man på fullt allvar tro att det beror på någon slags genetiskt betingad rasism som finns hos bara vita människor (men som de själva naturligtvis lyckats överkomma med sina känslor) Kanske borde dylika människor tänka utanför boxen, ungefär som denna debattör gjort? Lämna sina fördomar och se på verkligheten som finns utanför deras känslor.

Kan det vara så att det stora flertalet röstar på SD för att de kanske har en annan åsikt om det multikulturella experimentet och massinvandringen? Inte för att de av naturen är rasister som twittervänstern och dess svans tror.

Ett svar to “Varför finns Sverigedemokraterna?”

  1. Pica pica Says:

    Jag tror att politiker och inte minst media får ta på sig ”skulden” för att SD finns. Politikerna är valda av folket för att tillvarata svenska folkets intressen och utveckla och styra vårt land i enlighet därmed. Tänker osökt på att ”makt berusar” och ”makt klär inte alla” i sammanhanget. Menar att våra politiker har tappat lyhördheten och antagit en förmyndarroll gentemot svenska folket. När deras självbild blåsts upp långt över den verkliga kapaciteten blir det galet. Galet, för att de underskattar sina väljares förmåga till självständigt tänkande, betraktar dem som får som ska manipuleras in i rätt fålla.
    Jag har aldrig under mitt liv fått läsa och höra om så många ”pekpinnar” om hur jag ska tänka och leva. Och detta av människor som bara ”kräver” av mig (inte minst ekonomiskt) utan att ge något tillbaka och utan att fråga om detta är vad jag vill. Om någon ska ha makten att styra mitt liv borde denne också ta konsekvenserna av sitt handlande och belöna mig rikligt för detta. Som det är nu flyter eliten som grädden på mjölken och skor sig på ”fåren” som får betala för de är så lättmanipulerade.
    Skulle inte förvånas om vi kommer att få flera nya partier inför valet 2014.


Lämna en kommentar