Vad är en ”hatsajt”? Är EXPO en hatsajt?

De flesta har ju utan tvekan sett detta epitet på sidor som vissa hatar. Avsikten med att använda uttryck som ”hat” är naturligtvis för att man anser att ”hat” är någonting fult, icke önskvärt. Det får en och fundera på detta med ”hat” igen.

Återigen får vi gå till betydelsen av ordet hat. När man läser wikipedias kortfattade förklaring vad hat är så inser man att det mesta går att hänvisa till hat.

Hat, en passion, vars grund är en olustkänsla vid föreställningen om hatets föremål och som yttrar sig i ett permanent begär att skada detta.

Bygger inte hela idén med EXPO på en passion mot det de uppfattar som ”fascism” och ”nazism”? Har de inte ett ”permanent” begär att skada, åtminstone föreställningen om dem? Känner de inte ett passionerat motstånd mot det de uppfattar som ”rasism” och ”islamofobi”? De må använda mindre provokativt språk, men är inte grundsyftet att skada? Dessa människor, till skillnad från många andra hatare, får ju faktiskt hela sin inkomst av hatet de sprider.  Ändå försöker de och liknande personer få det som att framstå att de inte hatar, att det skulle vara fel att hata.

Varför inte bara vara ärlig och säga att :

”Hat inte är fel eller fult, det är bara fel och fult att hata saker som jag inte hatar.”

AB

9 svar to “Vad är en ”hatsajt”? Är EXPO en hatsajt?”

  1. Tom Alberts Says:

    Jag kan förstå oftast Expos synpunkter medan dina är ibland helt obegripliga.

  2. Lennart Andersson Says:

    Strävar man efter att fördummas skall man läsa kommentarerna till Varg i Veums blogg.

  3. Ugglan i mossen Says:

    Mins att jag hatade lillbrorsan, han var så j…a dum, en ny konkurrent från BB som krävde Mors hela uppmärksamhet.
    Mins att jag i bland hade lust att klippa till, så blev dock aldrig, lillbrorsan han före med ett skoblock några år senare (runt 1951), näsblod, utan att slå tillbaka.
    Efter detta har mitt hat klingat av, nu är jag mest kritisk mot företeelser som typ som Ronald Hubbards skapelse ni vet, ”The Modern Science of Mental Health”. Jag har många gånger under åren blivit antastad och avböjt frälsare på STHLMs Centralstation.
    Jag har anhöriga som fastnat i ”kyrkans” nätverk och sedan blivit förföljda när de velat hoppa av, dock icke hotade till livet.

    Jag är kritisk mot scientologikyrkan, alltså kan jag sägas vara Scientofob, eller hatare med Expos vokabulär. Jag är kritisk till företeelser som förföljer de som förlorat den rätta tron.

  4. tomsolna Says:

    Expos site är mycket mer informativ än Vargens dravel!

  5. Hypericum Says:

    Det är underligt att en hemsida med illa dold kommunistisk ideologi citeras av ”mainstreammedia” och diverse myndigheter som om den vore en objektiv och saklig källdatabas!
    Sidorna de pekar ut får mer besök och är ofta sakliga och kan många gånger hänvisa till fakta om händelser i realtid, så EXPO vill säkert skada dessa och kan antagligen betecknas som egentlig hatsida.

  6. Olli Rein Says:

    Är du kommunist också tomsolna. Då är det ju inte konstigt att du inte förstår vargen. Vargens logik är ju glasklar, medans kommunismens är så enkel, men så höljd i dimma att den då blir obegriplig där den tillämpas.

  7. Varg i Veum Says:

    @Olli. Du hamnade i spamkön för att reglerna jag har gjort blockar det mesta som har med Tom A att göra. Han kommer inte att kunna svara dig då jag tröttnade på att han inte på senare tid gjort annat än att spamma kommentarsfältet med meningslösa one liners så jag tröttnade o blockade. Inte för att det hindrar honom, min spamkorg är fylld av samma saker som tidigare 😀 men nu slipper andra se det…


Lämna en kommentar