Den där Dennies Pettersson och hans porrsurfsutpressning

*Uppdaterat 2013-04-08″

Lite info om hur denna porrnisse arbetar från en lite trovärdigare källa än denna bloggen:

http://www.internetsweden.se/porrskadestandskraven-behind-scene-surface

http://www.internetsweden.se/ett-budskap-och-en-knapp-pa-internet

 

Tänkte ägna det här inlägget åt att hänga ut en porrmarodör. Denna Dennies Pettersson är en pluffsig liten porrfilur som sysslar med att skrämma folk till att betala påstådda besök på nån av hans porrsidor. Han lever på den stigmatiseringskultur som finns i Sverige. Tanken bakom hans affärsidé är att det anses vara skamligt att besöka porrsidor så han hoppas att den som får ett brev från honom ska bli så rädd att man betalar de perversa summor som han påstår det kostar att titta på porrfilmer han säkerligen själv snott från nätet (då den mesta porren på nätet är gratis) Inte är han heller helt ovetande om att det kostar för en privatperson att processa emot honom som säkert har nån tvivelaktig skumraskadvokat som då ser till att göra det så jävligt som möjligt mot den som vågar opponera sig.

Hans lurendrejeri går ut på det faktum att ingen vettig människa läser de medvetet långa och komplicerade EULA-texterna som används som avtal. I de fall där någon stackare de facto gått in på hans porrsidor har denne säkerligen klickat ”ja” på frågan om denne accepterar avtalet. Säkert står det någonstans efter att man scrollat i 10 minuter i avtalet att det kostar att titta på filmerna, men han är medveten om att det endast är någon promille av alla internetanvändare som faktiskt läser dessa texter.

Ingen normalt begåvad går med på avtal som säger att ett par suddiga porrklipp troligen stulna från internet ska kosta 1 800 kr att titta på. Detta innehåller då ett ”skadestånd” som han upplever att han behöver för det hemska brottet att titta på förmodligen stulna gratisfilmer som florerar på nätet.

Så se upp för porrufflaren Dennies Pettersson, utpressarbolaget ”LDB Finans AB” eller ”JD Finance” får ni brev från dem då vet ni vad dessa fula fiskar håller på med. Det må vara lagligt, men i mina ögon har denna formen av paragrafrytteri inget berättigande. Googla på porrkillens namn så får ni se annat som denna typen av parasiter på samhällskroppen har hållt på med genom åren.

För en gångs skull gör Aftonbladet något nyttigt och hänger ut porrkillen.

Kolla varningslistan hos Svensk Handel efter andra bluffbolag.

28 svar to “Den där Dennies Pettersson och hans porrsurfsutpressning”

  1. tomsolna Says:

    Vargen
    En kommentar som jag gillar!

  2. Varg i Veum Says:

    Jasåminsann? Basen för denna kommentar jag gör är ju mina ”värderingar” min ”människosyn”. Så du tycker om formuleringen ”parasit på samhällskroppen”? Är det i samklang med dina ”värderingar” att gilla ett blogginlägg som hänger ut en person på detta ”hatfyllda” sätt jag gör?

  3. Lise-Lotte Says:

    Kemisk könsstympning borde va en självklarhet

  4. tomsolna Says:

    Vargen
    Personen ifråga lurar pengar av människor så det är bra att ge info om honom och hans företag.

  5. Varg i Veum Says:

    @illvilliga. Det är lite lustigt att detta blev en ”skitblogg” när jag inte höll med dig om vissa saker 😀 Trodde du på fullt allvar att jag inte skulle ”attackera” det du tror på, och som jag anser vara tossigt, bara för att du skrivit några vänliga ord? När du hoppat på min favoritstalker Tom? 😛 Jag gillar helt enkelt inte att slicka hårig röv 😀 Sen kvittar det vems röv det är. Jag sparkar på den om det är för mycket träck i håren 😀

  6. Varg i Veum Says:

    @Liselott. Håller med dig i sak egentligen. Jag anser att det finns fall där kemisk eller fysisk kastrering är befogat. På personer som hamnat i en ”sex-loop” där deras sjukdom tar sig uttryck i våldtäkter o utlevd pedofili (vilket ju enligt lagen är våldtäkt) Men det skulle knappast hjälpa i detta fall då det är en parasit vi har att göra med. En som låtsas vara oskyldig till att skinna folk på pengar på de sätt som han är förmögen till.

  7. tomsolna Says:

    Vargen
    Din första mening stöder Liselott och i den andra meningen är du inte överens med henne. Det är som den svenska ritualen att säga: ”mycket intressant och blah blah och sedan kommer MEN” Då vet man att loppet är kört.
    Enligt min mening är Liselotts idé helt sjukt. Men det är inte första gången som hon torgför kufiska idéer. Därför bryr jag oftast inte om hennes kommentarer.

  8. Varg i Veum Says:

    @Tom. Jag har nu förstått, efter din långa tid här på bloggen, att du har svårt att urskilja nyanser. Jag har uppfattat dig som en som ser allting i svart och vitt. Antingen eller. Antingen är man ”rasist” eller så är man det inte. Du verkar ha svårt att förstå att människor kan vara mångfacetterade. Vari ligger problemet för dig om man kan se flera sidor?

  9. tomsolna Says:

    Vargen
    Dina dikotomier känns inte bra t.ex. rasism och inte rasism. Tag t.ex. multikultur, där jag flera gånger har påpekat att vi har massor av olika kulturer i Sverige. Du slänger ur dig begrepp som kommunister och feminister.
    Jag har svårt att se hur du diskuerar i termer av olika nyanser. Tvärtom kör du Marx metod om tes och antites.

    Och du glömmer praktiskt taget alltid bort de kristnas övergrepp och har som vana att systematiskt redogöra för muslimska övergrepp.

    Jag har tidigare redogört för Birgitta Forsmans bok om hur människor är främlingsfientliga. Naturligtvis finns det massor av olika former av fientlighet.

  10. Varg i Veum Says:

    @Tom. Jag ”glömmer” inte bort den kristna historien. Jag anser bara att den har föga relevans för dagens invandring. Fakta är att sverige ser inte ut idag så som det gjorde när uppfattningar som extremmuslimer/invandrare som kommer hit idag har var moderna. Därför anser jag det vara relevantt att ta upp det. Vad menar du är poängen med att göra det? Att man ska ursäkta rena dumheter med att det för några hundra år sen var normalt här, i detta landet?

  11. Varg i Veum Says:

    @illvilliga. Varför skulle jag vilja slicka dig i röven? Fakta är att du inte hade någonting emot denna bloggen – så länge jag inte utmanade dina föreställningar. Nu råkade religion vara ett känsligt ämne för dig, ett ämne där du valde att låta dina känslor tala snarare än intellektet.

  12. tomsolna Says:

    Vargen
    Jag tog tidigare, ganska länge sedan, upp konflikterna på Irland. Du blev då irriterad på mig. Kommer du ihåg det? Och att abbortmoståndare inte drar sig för att mörda dem som jobbar med abborter. Och många kristna jämför abbort med Hitlers massutotningar. Och många kristinas syn på kvinnor är förskräcklig.
    Då du ibland vänder dig mot all form av religiös extremism är jag med dig. Tyvärr har du en faiblesse att racka ner på arabiska muslimer. Och vräker du ur dig t.ex. uttryck som kommunister och feminister. Det var ett tag sedan du använde, enligt vad jag har förstått, invektivet feminist!
    Om Illvilliga, jag har själv många vänner som dog efter militärkuppen i Chile 1973. Det var en mycket traumatisk period. Att vara gift med en judinna och hennes traumatiska erfarenheter kräver myckjet tålamod och empati. Därför känner jag empati för Illvilliga dån han kritiserar dig för din känslokyla.

    Dessutom har jag ibland svårt att förstå vad du vill säga.

    Jag läser inte så mycket skvallerpressen men läste om hur den kvinnliga AB’s redaktör har trakaserats och hotats. En någorlunda normal fundad människa måste tycka att det är hemskt, eller? Därefter satte du igång dina sk problematiseringar så att i slutändan verkade det som om hon inte hade rätt. Vad sysslar du med? Eller har jag missförstått dig?

  13. Varg i Veum Says:

    @Tom A. Måste erkänna att jag glömt bort inlägget där jag kritiserar dig för att ha en åsikt mot abort. Min inställning är att abort ska tillåtas tills ungen är ute ur livmodern (för då finns det andra som kan ta hand om ungen) Om jag nu har blivit ”irriterad” på dig Tom för det så ber jag om ursäkt. Länka gärna till det så jag kan bemöta det. Jag har kommenterat en jävla massa så jag kan inte komma ihåg allt. Men jag är väldigt intresserad av kritik mot det jag skriver och där jag ”hycklar” där jag säger emot mig själv. På så sätt lär jag mig om mig själv. 🙂

    Som du onekligen måste ha märkt så handlar denna bloggen mycket om hyckleri som jag anser att sk ”antirasister” ägnar sig åt. Så varje avslöjande om att jag hycklar själv är välkommen. Varje sånt avslöjande får mig och fundera på om jag har rätt eller inte i mina anklagelser om hyckleriet som jag uppfattar förekomma i debatten.

  14. tomsolna Says:

    Vargen
    Jag är för abort men blir ursinning på de kristna som jämför abort med Hitlers massutrotning.

  15. Varg i Veum Says:

    @Tom då verkar det som att vi är överrens i en fråga i alla fall 🙂 Men du ska komma ihåg att enligt mina ”omänskliga värderingar” så anser jag inte att ett foster är en människa (som skulle förstå vad som händer o därigenom lida)

  16. Varg i Veum Says:

    Jaja, jag är ”störd” du behöver inte tjata, det förtar lite av din trovärdighet, alla har nog förstått det nu ändåså.

    Nej, jag hade inget ”statistiskt underlag” i mitt inlägg om förintelseförnekare, helt enkelt för det intresserar mig inte. Det som intresserar mig är känsloreaktionerna de möter. Jag finner dem lika intressanta som känsloreaktionerna hos i grunden sorgliga islamister som mentalt lever kvar på 600-talet när deras speciella upplevelse av muhammed ”kränks”. För allvarligt talat ser jag ingen skillnad på din reaktion och deras egentligen. Låt vara att du inte springer ut på torget och demonstrerar mot mig och bränner ner norges ambassad, men i grunden alltså. Anser du att bara vissa ska få kränkas, inte du själv?

    Vad är din syn på dem? Muhammedteckningarna alltså? Var de kränkande mot alla muslimer? Känner du att de islamisters känslor är annorlunda mot dina känslor om förintelseförnekare? Var det ”stört” att publicera dem?

  17. tomsolna Says:

    Illvilliga
    Jag är 100% överens om att en abort är ofta jobbigt för kvinnorna och även i mindre utsräckning för männen. Helst borde aborter vara onödiga.
    Den glade gubben var för att markera att Vargen och jag faktiskt var överens.

  18. Varg i Veum Says:

    @illvilliga. Ja, jag är nog för rymden och det är därför jag är intresserad av vissas känslor, jag har så svårt att förstå hur de kan ha en sån makt över er människor, nåja, vissa av er ska jag väl säga.
    Förhoppningen jag hade när jag ställde frågorna till dig var nog att du skulle kunna kontrollera dem åtminståne så att du kunde reflektera över dig själv. Kanske fundera på varför det stormar så inom dig när du kommer till denna bloggen (efter att du upptäckt att jag inte höll med dig i allt) Kan jag styra dina känslor så enkelt? Är det bra för dig att du ger okända den makten?

  19. tomsolna Says:

    Vargen och Illvlliga
    Vad vill nå åstadkomma med resten av era liv?

  20. tomsolna Says:

    Vargen
    ”Min inställning är att abort ska tillåtas tills ungen är ute ur livmodern (för då finns det andra som kan ta hand om ungen) ”

    Med min etiska inställning om vördnad för Livet känns abort fel i stort.

    Men med ett krav på rationalitet (du Vet Birgitta Forslund) så är aborter nödvändiga. Var vi skall sätta gränsen blir en politisk fråga där man måste jämka samman olika värderingar och uppfattningar..

    För att problematisera Vargen. I Indien och Kina aborteras flickfoster och mördas kvinnliga småbarn. Det i sin tur har skapat brist på flcikor för de finns alltför många män. Därmed har det uppstått en marknad för flickor. … Så verkligheten är mycket mer komplicerad än vi tror i våra känslomässiga stormar. Kan man inte lägga ett klasspespektiv på frågan Vargen?

    Och slutligen, fattiga människor säljer sina kroppsorgan ….

  21. Varg i Veum Says:

    @Tom. Äntligen en fråga med substans! Jag har en hedonistisk livsfilosofi och det ämnar jag fortsätta att ha tills min kropp ger upp och den stora intigheten tar över. Jag tror inte på att ha någon mening med mitt liv (vilket iofs kan ses som en mening i sig 🙂 ) har märkt genom åren att det passar mig bäst. Så, svaret på din fråga blir: inget särskilt förutom att fortsätta så som jag levt hittills. I alla fall tills verkligheten vill annorlunda.

  22. tomsolna Says:

    Illvilliga

    Har stor förståelse för vad du skriver – Du vet kanske att jag adopterade två peruanska indianer för massor av år sedan.

    Men det här med surrogatmammor stör min tillvaro. Det känns fel att rika människor kan utnyttja fattiga människors svaga position.

    Men eftersom jag tycker det är viktigt att uppnå resultat lämnar jag den frågan till andra kloka. Jag prioriterar och arbetar med att sammanfatta en debattartikel jag har skrivit för ”Biståndsdebatten” om barnbidrag.

  23. Varg i Veum Says:

    Mja, uppenbarligen har jag stor makt över ditt välbefinnande när du besöker denna blogg, med tanke på affekten man kan läsa om i dina kommentarer här. Kanske du går omkring i din vardag till och med och tänker på den där ”lilla vargen” som är så okänslig och utan känslor?

  24. tomsolna Says:

    Vargen
    Att vara hedonist utesluter väl inte att ha något mål för sitt liv, eller? Och det är här som etikfrågorna, som du springer ifrån, blir så viktiga.

    Illvilliga
    Beträffande mitt liv och vad jag ville och vill finns information lite varstans. Då jag tidigare har svarat på den frågan på den här bloggen har många reagerat med att jag skröt – typiskt svenskt. För mig har det inte varit en lätt resa genom livet. Sedan några år tillbaka har jag kämpat för att vårt bistånd borde riktas mot barnbidrag till mammor.

  25. Varg i Veum Says:

    @Tom. Nej, det har jag inte påstått heller, jag väljer att inte ha något mål för mitt liv. För mig känns det lite överskattat och någonting som många mest verkar ha bara för att man ”måste” att det är endast då man har ”anledning att leva” eller nåt…

  26. Varg i Veum Says:

    @illvilliga. Ja, jag är kanske arbetslös, och inte är jag heller utbildad (har bara gått ut grundskolan nätt och jämt jag får vara glad att jag kan läsa och skriva egentligen), varför skulle jag annars rösta på SD? 😉

    Men tack för att du delade med dig av din situation. Jag förstår dig och dina bevekelsegrunder lite bättre nu och förstår att jag ska välja mina ”strider” lite bättre, om det här med känslor. Ska inte pressa dig och det du känner för. Du får naturligtvis kommentera när du tycker att jag skriver stolligheter, men jag ska inte ifrågasätta dina känslor längre i kommentarsfältet. Du har rätt till dem och känner det du gör. Men jag kommer naturligtvis inte ta några hänsyn till detta i mina blogginlägg. Du väljer själv att gå in på denna bloggen.

  27. Varg i Veum Says:

    Ja, naturligtvis ska du tycka och tänka som du vill. Jag kan inte påminna mig att jag försökt få dig att inte göra det? Dina sista rader är just den filosofin jag lever efter 🙂

  28. Varg i Veum Says:

    Jag spelar inte något musikinstrument. Har försökt men misslyckats. Jag är ganska lat så jag lade inte ner någon större energi på det dock. Är ”avundsjuk” på alla som har lätt för att spela eller sjunga ”av naturen” så att säga.


Lämna en kommentar