Det här är vad ni kommer att höra:

En centerpartist går ut i ett – i Sverige  – ”rasistiskt” och ”främlingsfientligt” debattinlägg. Han säger att man måste kunna diskutera.

mmm… lycka till, säger jag…

Jag tippar på att twittervänsterfloskler som att han ”har köpt sverigedemokraternas världsbild” eller att han har erkänt sverigedemokraternas ”problembeskrivning”. För det är så att i en sverigedemokratfientlig världsbild finns inga problem som behöver diskuteras, inte när det gäller den heliga invandringspolitiken. För ”alla” vet ju att erkänna att det finns problem med den sortens invandring som är idag är att ”kratta gången” åt ”fascisterna”. För ”alla” vet ju att eventuella problem med invandringspolitiken (som ju inte finns då) beror på det sk ”klassamhället”. Man går med på att ”fascister” och ”rasister” har rätt om allt i hela universum och alla kommer att tro på dem och skicka folk till saltgruvorna i norrbotten för att gasas ihjäl.

Han kommer att bli anklagad för att ”normalisera” den sk ”problembeskrivningen”. Jag hoppas att ingen på allvar tror att någon ska bemöta honom i sakfrågan? Nä, inte när man kan fibbla bort den med känslomässig pseudodebatt om honom som person. Centern kommer att bli beskylld för att försöka ta sverigedemokratiska röster nu när de ligger när spärren till riksdagen, vi har sett allt sånt trams förut och folk har gått på det (jmfr Folkpartiet som till slut fogade sig under normens piska) Tryck kommer att sättas på partiet att ta sk ”avstånd” från hans uttalanden. Kanske kommer han att ”begära” sk ”timeout” så att partiet kan ägna sig åt skadekontroll.

Vad är det då centerpartisten säger? Säger han att bara för att det kommer en endaste invandrare så ska gränserna stängas? Nej, det gör han inte. Han har däremot fallit för vänsterpropagandan om att det är vad sk ”rasister” och sk ”fascister” (enligt PK-tolkningen) vill.  Jag tolkar att han tagit sitt förnuft till fånga, inte många normalt funtade människor står ut med vansinnigheterna om att svenskar är rasister bara för att de inte håller med synen på invandringspolitiken.

SvD

4 svar to “Det här är vad ni kommer att höra:”

  1. tomsolna Says:

    Jag begriper inte vad du försöker säga. Som vanligt flummar du med SD:s retorik. Suck.

    På den här bloggen är ni i stort sett främlingsfientliga – alla missdåd som tas upp begås av invandrare. ”Svenskar” gör aldrig något ont. Suck igen!

  2. Varg i Veum Says:

    Flum? Det är en reflektion jag gör efter att ha följt debatten när någon yttrat sig emot normen tidigare. Jag visar på hur förutsägbara sk ”antirasister” är. Hur lätt det är att se deras propagandastrategi. Naturligtvis är det ingenting medvetet koordinerat utan de som brölar högst kan inte tänka på annat sätt. De tror på fullt allvar på denna formen av ”ta debatten” som de kallar det.

  3. Varg i Veum Says:

    Mja, nu har jag inte denna bloggen bara för Tom Alberts skull, så det var inget bete på så vis, men visst var det ganska förutsägbart. Jag förväntar mig inga djupare ifrågasättanden ifrån Tom 🙂

    Jag skriver mest när andan faller på och jag funderar över någonting. Ironi och sarkasm använder jag för jag har upptäckt att det verkar dra till sig läsare, i alla fall tolkar jag det så… Jag förväntar mig inte längre att Tom ska förstå, han har gjort det ganska klart att han inte har förmågan att läsa mellan raderna.

  4. Lise-Lotte Says:

    O nyss sa en från MP på nyheterna att det ger stora problem att ta emot fler invandrare i många kommuner. Kanske börjar tränden vända. Kanske ska vi äntligen kunna börja satsa på oss svenska. Bara att hoppas o se på Baltimore o Egypten tex


Lämna en kommentar