Sion vises protokoll väcker uppmärksamhet igen

Det är få dokument som det hänvisas till så ofta som ”Sion vises protokoll” särskilt från nazisters sida. Deras motståndare hävdar att det är bevisat att tsarens hemliga polis är de som står bakom dokumenten för att de hatade judar och ville starta en judefientlig konspiration. Förmodligen ett av de dokument som flest har en åsikt om utan att ens ha läst den.

Jag har aldrig känt någon anledning till att ifrågasätta detta. Jag har litat på vad jag fått lära mig i skolan. Men en grej som smeker mig mothårs är den bisarra föreställningen om att vissa, bara vissa, saker inte får ifrågasättas. För att det är sedvanligt hyckleri i tider som dessa där man kulturmarxistiskt ”problematiserar” gamla sanningar och normer genom att plocka isär dem, analysera varje bit och sen sätta ihop en ny betydelse/föreställning med ens egna [vänster] agenda som kärna.Detta dokument är som en bibel för vissa som blir minst lika känslosamma som de förstnämnda hycklarna när dokumentets äkthet ifrågasätts. Vilket gör att det blir dubbelt så intressant att läsa den.

När någon säger sånt här:

Hos Adlibris presenteras det judefientliga verket som om det kan ifrågasättas att det bygger på fria fantasier.

…så känner jag direkt att det är ett dokument som bara måste läsas, så boken beställdes på stört.

DN

SVD

2 svar to “Sion vises protokoll väcker uppmärksamhet igen”

  1. Vittu-Pelle Says:

    Jag instämmer. Jag har inte uppfattningen att boken i sig är ett sanningsenligt dokument, utan tvärtom kan det mycket väl vara ett gott exempel på antijudisk propaganda. Jag stör mig dock så inåt helvete på att just DN (uppenbarligen så kallad judisk media) leker någon sorts moralpolis och ska trycka åt varenda en som mer eller mindre inte slickar deras fötter. Uppemot 10-20 procent av varje nyhet på DN:s huvudlöp (min uppskattning) handlar om Hitler, Nazister i riksdagen eller allt annat judefientligt eller ”judefientligt”.

    Jag läser ju framförallt nyheter för att lära mig vad som händer i världen, inte för att få propaganda nedtryckt i strupen. Så det där med propaganda är visst tvetydigt, uppenbarligen är det bara vissa som har rätt att sprida sin (ofta falska) världsbild. Självklart kan jag inte kommentera artikeln på DN.se så jag bjuder på det här istället. Jag ska också stödja Adlibris i deras kamp mot censur påkallad av högre makter inom samma bransch genom att köpa boken (som jag ändå redan läst och dragit slutsatsen att den är fejk). Jag är även nyfiken på varför just Adlibris attackeras, att Bonniers äger både DN och Bokus (om jag minns rätt) får mig att dra slutsatsen att boken är bortplockad från hyllorna, fint med censur minsann. Vad har vissa att dölja?

  2. Varg i Veum Says:

    Jag finner det intressant att ett Bonniermedia, bonnier anses ju av en del vara en del av judepropagandamaskinen, släpper denna bok och försvarar sin rätt att även ge ut böcker som stör normen. Det får ju en och undra om konspirationsteorierna om ”judemedia” stämmer. Vad jag förstår är just dessa ”Sions vise protokoll” ett av de starkaste argumenten antisionisterna alt. antisemiterna (vet inte riktigt var gränsen går ärligt talat) har att komma med. Samma människor som spyr galla över Bonnierkoncernern så fort de kommer åt.

    Det faktum att Bonnierkoncernern ger ut denna bok får mig att ifrågasätta den påstådda judekonspirationen som vissa anför.

    Men kanske är jag alltför hjärntvättad av judemedia för att förstå hur genialiskt det är av judemedia att ge ut en bok som ifrågasätter judendomens konspiration 😉


Lämna en kommentar