K-G Bergström tycker det är ”intressant” att SD backar

Det var länge sen jag skrev nåt på bloggen. Jag kollade lite på historiken och noterade att frekvensen på inlägg minskat i takt med att massinvandringspolitiken går till lite mer verklighetsanpassade nivåer, intresssant nog.

2016-04-08_08-39-08.png

En annan intressant sak är K-G Bergström, en gammal journalisträv som tycker det är ”intressant” att Moderaterna tar tillbaka väljare från SD. Jag antar att med ordvalet ”intressant” menas att det är någonting som skulle vara överaskande?

Själv kan jag tycka att en sån erfaren politisk journalist så borde han ha större kompetens i sina analyser. Det ÄR inte alls på något sätt förvånande att SD minskar i takt med att massinvandringspoltiken, åtminstone till synes, normaliseras. Jag har hävdat och hävdar fortfarande att den allra största anledningen till att SD haft framgånar är den misslyckade massinvandringspolitiken och det multikulturella experimentet som ”tvingat” folk att säga sin mening.

Sen är frågan om Moderaternas ord, för det är allt de har att komma med nu när de lämnat walkover till vänsterfalangen i sjuklövern,  är värda någonting, vad deras handlingar var värda såg vi när de hade makten.

 

2 svar to “K-G Bergström tycker det är ”intressant” att SD backar”

  1. Kalle Says:

    Det spelar ingen roll vem som genomför SDs politik. Der viktiga är att det görs !

  2. Pica pica Says:

    Hittills har M bara lånat SD:s invandringspolitik för att se om det påverkar opinionen. Det verkar inte heller som om de tänker göra något annat än att prata före valet 2018.


Lämna en kommentar