Varför ge parasister skattepengar?

Det är inte ofta jag håller med vänsterpartiet (men förmodligen oftare än jag vill erkänna 😛 ) Jonas Sjöstedt har jag dock, ända sen hans EU-tid, haft respekt för. Nu kommer vänsterpartiet med ett förslag om att skattebetalare inte ska stå för skattesmitares vinster genom att staten och kommuner inte ger några skattefinansierade projekt till dem.

Ett mycket bra bra förslag måste jag säga. Varför ska skattepengar gå till skatteparadis? Alla andra som får skattepengar får ju skatta på dem igen. De som använder sig av skatteparadis för att undkomma skatt ska naturligtvis inte få tillgång till skattepengar.

4 svar to “Varför ge parasister skattepengar?”

  1. Varg i Veum Says:

    Jisses! Tack Malte. Hade precis läst om Stanley Sjöberg innan jag skrev, så det blev lite kortslutning 🙂

  2. Jan Ivarsson Says:

    då kan taxirörelsen lägga ner
    bara som ett exempel

  3. Varg i Veum Says:

    @Jan, jag vet inte om den jämförelsen är relevant i detta fallet. Eller på vilket sätt menar du att vissa taxichaufförer (för jag misstänker att det är det du menar) undgår skatt på pengar de får av oss skattebetalare genom att ”tvätta” dem på jungfruöarna eller Isle of Wight?


Lämna en kommentar