Jag behandlar invandrare annorlunda än svenskar

Det är ju mycket fokus på hur lika alla människor är och att man ska behandla alla lika. Det anses ”främlingsfientligt” att behandla en människa annorlunda bara för att denne kommer från ett annat land eller kultur.

Varje dag behandlar jag och alla andra varandra annorlunda baserat på vårat ursprung. Jag pratar inte med en invandrartjej från MENA på samma sätt som jag pratar med en från norden.  Jag pratar inte med en muslim på samma sätt som när jag pratar med mina kompisar. Har hela tiden i bakhuvudet att man halkar omkring på tunn hal is när man interagerar med vissa sorters invandrare. Sålunda behandlar jag dem därefter. Jag blir, tack vare den mentalitet som idag råder i sverige, mer eller mindre tvingad att se på dem som lite mindre vetande. Lite som barn.  Jag tvingas ha fördomar om folk från avlägsna kulturer. Man måste tassa på tå för att inte ”kränka” och då blir det svårt att se någon som en jämlike.

När man tassat på tå ett tag så lär man sig att invandrare från MENA oftast inte är så som de som kallar sig ”antirasister” påstår. Men tack vare att den ovanifrån, från makten, påtvingade kräntkhetskulturen nu fått fäste i Sverige så tvingas normala människor ha fördomar om muslimer t.ex. Vi får ju lära oss att alla muslimer blir kränkta av ditten och datten. Fakta är ju att det är i sammanhanget väldigt få muslimer som springer omkring och känner sig kränkta för allt som inte är som hemma, men dessa få, mer eller mindre fanatiker, får i den svenska ”anti” rasistiska världen då representera alla muslimer. Är det då så konstigt att fördomar finns?

För att nu återigen förekomma den sedvanliga pseudodebatten från folk som väljer att misstolka: Tog nu muslimer som exempel då de fanatiska delarna ser till att hålla sig folks medvetande genom sina bisarra krav på det moderna samhället. Men mina tankegångar gäller avlägsna kulturer generellt när de krockar med den som ursprungligen finns här. Och, nej. Jag gnäller inte över att jag inte får kränka folk som jag vill. Jag pratar om tankestrukturer som representanter för normen har, t.ex. sk ”anti” rasister, och som försöker medelst stigmatisering och liknande hat påtvinga alla att anpassa sig till den.

17 svar to “Jag behandlar invandrare annorlunda än svenskar”

  1. Pica pica Says:

    Jag vet inte om jag missuppfattar dina funderingar ovan men har själv tänkt i dessa banor. Har en ursprungligen muslimsk vännina och hon frågar mig ideligen varför inte svenskar säger ifrån. Hon är inte medlem i någon av de tre stora islamföreningar som finns och vill inte vara det. De som ska representera muslimerna i Sverige är inte i majoritet. Naturligtvis pratar de för alla muslimer för de vill få fler medlemmar och makt. Vi borde istället ta reda på hur många som är ”aktiva” och jämföra det talet med det totala antalet muslimer som lever i Sverige.

    Hon flydde pga religionens kvinnoförtryck i sitt hemland och ville skydda sina döttrar. Det finns många som tänker som hon. Men våra vänstermuppar och politiker har valt att föra dialogen med de som gapar mest och är ute efter makten över alla muslimer här. Detta har inte våra politiker förstått och det resulterar i förlängningen i att de som vill leva enligt svenska normer och lagar och assimileras i det svenska samhället nu blir förföljda även här.

  2. tomsolna Says:

    Själv behandlar jag en fiskare från Österlen annorlunda än en professor från Lund. Och eftersom jag har hållit på med landsbygdsutvecklin g hela mitt liv behandlar jag en fattigbonde i Moçambique på ett helt annat sätt än min kompis som var chef för jordbruksfakulteten vid unversitetet.
    Ni är ute och surrar med era fördomar.

  3. Varjager Says:

    Enda människan med fördomar här är du tomsolna.

  4. Pica pica Says:

    Ärligt talat blir jag förbluffad varje gång tomsolna dyker upp här för hans inlägg känns som vore det omöjligt att föra ett vettigt resonemang. Han har ett allt överskuggande behov att hävda sig själv och vara nedlåtande mot andra. Hoppas han får hjälp så han kan bli lite gladare.

  5. tomsolna Says:

    Pica pica
    ”Han har ett allt överskuggande behov att hävda sig själv och vara nedlåtande mot andra. Hoppas han får hjälp så han kan bli lite gladare.”
    I brist på argument går du till personangrepp.

  6. tomsolna Says:

    Varjager
    ”Enda människan med fördomar här är du tomsolna.”

    Då saknar du självinsikt.

    Jag har frågat dig flera gånger: Förstår du skillnaden mellan näthat och näthot?
    Du har inte varit klar då det gäller omskärelse av pojkar och könsstympning av flickor. Kan de verkligen jämföras vilket du tycks mena?

  7. Varjager Says:

    Jag undrar om förstår vad du läser? Jag är inte Varg i Veum. Dessa frågor har du ställt till honom. Jag däremot är klar med att du är den med fördomar.

  8. tomsolna Says:

    Varjager
    Beklagar mitt misstag.

    ”Jag däremot är klar med att du är den med fördomar.” Personangrepp igen.
    Varför har du så svårt att hålla dig till sakfrågorna? Jag skulle tro att din brist på utbildning förklarar mycket av dina beteenden.

  9. Varjager Says:

    Jag vill nog påstå att det är din brist på social kompetens som gör att du inte kan ta till dig verkligheten. Du är så fylld av dig själv att alla andra är mindre värda i din värld. Vi har inte diskuterat sakfrågor, jag sa bara att du är den med fördomar, du blandade in Varg i veum direkt. Du och jag har inga sakfrågor att diskutera, för det är du inte kapabel till att göra.

  10. tomsolna Says:

    Varjager

    ”Du och jag har inga sakfrågor att diskutera, för det är du inte kapabel till att göra.”. Igen ett personagrepp bland många andra. Den formen av debattteknik använder sig ofta lågutbildade av.

  11. Varjager Says:

    Men käre tomsolna det var ju så du öppnade debatten. Så med din teori så är du själv lågutbildad. Nu väntar jag bara på dina klassiker med? rasist(nazist och Gudlös etik. ”Ni är ute och surrar med era fördomar.” i varenda diskussion vi haft har jag copy&pastat dina inlägg och du är en mästare på personangrepp och som en sann virtuos så hoppar du från personangrepp till personangrep. Men det är inte att förundras , din kompetens när det gäller uppträdande lämnar på tok för mycket att önska.

  12. tomsolna Says:

    Varjager
    Efter att ha följt diskussionerna här hos Varg i Veum kom jag fram till en del slutsatser och började då med att ge mer generella omdömen.
    Och eftersom du troligen är lågutbildad så noterar du inte min försiktighet. Ett exempel: ”Jag skulle tro att din brist på utbildning förklarar mycket av dina beteenden.”

  13. Varg i Veum Says:

    Men snälla Tom, både jag och andra har svarat onödigt många gånger på dina upprepningar. JA – de är jämförbara och vi har förklarat varför vi tycker det. Det handlar om att stympa barn helt i onödan. Du håller inte med och jiddrar om att i USA stympas det minsann också, ja vi vet det men sluta för faen och upprepa dig! Om du vill upprepa dig, gör som jag och skaffa dig en egen blogg.

    Jag börjar faktiskt bli lite trött på dig nu efter snart ett par år. Du tillför ingenting till bloggen längre. I början tänkte jag att jag skulle låta dig få orera fritt, tänkte ha dig som en slags hovnarr, men de ursprungliga narrarna hade mer kreativitet i sina hån av kungar än vad du har. Kan tillägga att jag blir gärna hånad, och kan till och med njuta av det om det är hån på ett intelligent sätt, men upprapningar av samma menlösa frågor och meningar är inte intelligent, bara tröttsamt.

    Då jag som bloggägare måste läsa alla kommentarer så är jag tvungen att se ditt ältande. Var vänlig och sluta med det.

  14. tomsolna Says:

    Vargen

    ”JA – de är jämförbara …”. Äntligen ett rakt svar. Det stämmer inte med fakta.

    ”… vi tycker det…” Vi, mindre än 10 personer med likartade värderingar som ligger mycket nära SD.

    Jag kan förstå att du börjar bli trött på mig 🙂 men lite intellektuell renhållning skadar inte. Jag har en egen blogg men tycker Facebook är mer spännande.

    Och kvarstår frågan om du har förstått att det finns skillnad mellan näthat och näthot.

    Och har du följt med rapporterna om alla våldtäkter i Indien – inte muslimer? Men sådana fakta passar inte in i din islamofobi.

  15. Varjager Says:

    Efter som du är personangreppen personifierad på denna blogg, so anser jag att fallet är bevis. Det är synd att du med din höga utbildning inte har kunnat ta den till dig och använda den. Vill påstå att det varit ett gigantiskt slöseri med skattemedel att ”kasta de pärlorna för svinet”

  16. tomsolna Says:

    Varjager
    Jag trodde att jag svarade Varg i Veum men det var dig jag svarade.
    Sedan en viss tid tillbaka unviker jag att kommentera vad du säger för det är fullständigt meningsöst.

  17. Varjager Says:

    Rappakalja och rena lögner från din sida tomsolna. Det är så att du klarar inte av att trasproletariatet inte håller med om din förträfflighet. Vilket du bevisar flertalet gånger genom att svara på både Vargen och mina kommentarer. Men det är som vanligt i diskussioner så flummar du bort och snart kommer väl som vanligt dina haranger om ”lågutbildade” , SD pöbel etc etc. Så göm dig du bakom din lögn och glöm inte att påpeka din ubermensch attityd för oss vanliga arbetare.


Lämna en kommentar