Den om Maria Sveland och hennes påståenden om vad som hände på Gräv.

Jag har nu lyssnat på det som hände på Gräv där Sveland påstår sig ha blivit hatad. Lite olyckligt för henne och Miriamsdotter så har någon faktiskt bandat diskussionen.

Och precis som jag misstänkte så stämmer inte det Sveland skriver om Josefsson agerande. Läs gärna själva vad hon säger, och lyssna sen på debatten och bilda dig en egen uppfattning. Här och här  kan du läsa vad hon påstår.

Den enda jag hörde ”skrika” var Robert Aschberg. Visst, Josefsson höjde rösten när Sveland (tror jag det var) med sin höga röst försökte avbryta honom. Visst använde han (och Robban) många svärord men inte mot henne.

Vad Josefsson var ”arg” över var gammelmedias flathet, att i princip alla proffstyckare gapar och sväljer det Sveland påstår i sin bok. Han ifrågasatte hennes devis om att inte debattera och hon fick svara varför hon tyckte att man ska ”våga” att inte ha en diskussion med åsikter som man inte håller med. Han hatade inte Sveland, utan media som inte vågat ifrågasätta hennes påståenden. Detta uppfattar hon som nåt slags hat alltså. Lite prinsessan på ärten skulle jag vilja påstå.

Fram tills Miriamsdotter kommer fram och avbryter debatten med sin grej om att Sveland skulle under en timme ha ”förminskats” av ”gubblsem” så kan man inte höra att hennes känsloreaktion skulle ha någon bäring i verkligheten. Om det nu inte är att ”förminska” när man ifrågasätter förstås.

Var så goda och lyssna själva och avgör ifall Josefsson var så hatisk som Maria Sveland påstår. Pinsamt.

En annan bloggare som skrivit om samma sak

Lämna en kommentar