Ja, varför har extremisterna växt sig så starka Carina Hägg?

Socialdemokraten Carina Hägg, som tidigare begåvat världen  med sitt förslag om att myndigheter och företag skulle bojkotta ett företag ägt av en politisk motståndare. (lite märkligt att ursprungsartikeln i Eskilstuna Kuriren inte finns kvar längre, jag trodde att allt som hamnade på nätet stannade på nätet) har plötsligt sällat sig till oss islamofober. Hon sa faktiskt muslim och terrorist i samma text!! själv är jag inte så islamofobisk ännu, jag har nog lite PK i mig fortfarande då jag väljer att kalla extremisterna för islamister eller fundamentalister för att särskilja dem från de muslimer som faktiskt förstår vad modern religiositet handlar om.

Hon kritiserar den svenska strutsmentaliteten precis som om hon aldrig själv varit del av den. Hon konstaterar att extremismen har fått växa sig för stark för att samhället inte har reagerat.

I detta har hon helt rätt. ”Samhället” har varit så insnöade i sin egen nazistfobi så den har gått med skygglapparna på och filtrerat ut allt som inte har med inbillade nazister att göra. All kraft har gått åt denna sjukdom snarare än att se till verkligheten.

Men låt oss strunta i historien och hoppas att den islossning hos enstaka politiskt korrekta betongblock som man ser lite tecken på fortsätter, jag tror trots allt på sunt förnuft även bland de politiskt korrekta. Det tar bara lite längre tid för såna att tänka tankarna klart efter känslosvallen. Kanske det leder till att realism och pragmatik får ett litet fäste svensk mentalitet.

Expressen.

Lämna en kommentar